Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verpest het voor Boursin

Ooit was het een geliefd merk. Ik behoor nog tot de generatie die op feestjes en partijen driftig Boursin smeerde op vers stokbrood. En…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ooit was het een geliefd merk. Ik behoor nog tot de generatie die op feestjes en partijen driftig smeerde op vers stokbrood. En mijn naaste collega Elsbeth deed het altijd door de pasta.

related partner content for mobile comes here

Maar steeds minder mensen doen dat kennelijk, want Unilever wil er vanaf. Het merk .

Natuurlijk zeggen ze dat het niet meer past binnen de portfolio, maar hetzelfde kun je beweren van Calvé Pindakaas. Zo lang het goed verkoopt behoort echter alles tot de kernactiviteiten.

Dat bracht me tot enige overpeinzingen. Moet zo'n merk niet geactiveerd worden? Moet je er niet voortdurend aan trekken om het relevant te houden en op het netvlies te houden? Kun je dat retro-gevoel, dat veel mensen bij Boursin hebben, niet beter uitbuiten?

Ik weet het niet, ben geen marketeer, maar meen wel dat Unilever daar toch weinig aan gedaan heeft. Het merk is een beetje onzichtbaar geworden. Hing er een beetje bij.

Zo'n merk moet binnen een (kleinere) onderneming gewoon weer alle aandacht krijgen.

Misschien koop ik het dan ook weer...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in