Overslaan en naar de inhoud gaan

Op spreekuur bij de nieuwe Panda van WNF

Panda, het relatiemagazine van het Wereld Natuur Fonds (WNF), is vernieuwd. Op basis van uitgebreid lezersonderzoek heeft het blad een meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Panda, het relatiemagazine van het (WNF), is vernieuwd. Op basis van uitgebreid lezersonderzoek heeft het blad een meer eigentijdse vormgeving en nieuwe rubrieken gekregen. De gewaardeerde toegankelijkheid, mooie fotografie en de positieve toon zijn gebleven terwijl concretere informatie over projecten zijn toegevoegd.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe Panda bevat verder veel elementen van een publieksblad, zoals een shoppingrubriek, een achtergrondartikel en interviews met bekende Nederlanders, donateurs en medewerkers van het WNF. Ook wordt er vaker doorverwezen naar de internetsite.

Volgens Marc van den Tweel, directeur Marketing en Communicatie, "biedt de nieuwe Panda heel veel creatieve mogelijkheden om onze boodschap bij de donateur, in feite onze consument, te brengen en hem tot handelen te bewegen. De passie straalt eraf, maar ook de noodzaak en de urgentie van het werk dat we doen."

Omdat het WNF beseft dat zonder donateurs het WNF niet zou zijn wat het nu is, hecht de directie sterk aan de mening van de donateurs. Vandaar dat zij heeft besloten vandaag van 19.00 tot 21.00 uur een telefonisch 'spreekuur' te houden om de donateurs de kans te geven te vertellen wat ze van de nieuwe Panda vinden.

Geen idee of Johan van Gronden en Marc van den Tweel (het belteam) MolBlog lezen, maar ik wil alvast gezegd hebben dat ik de nieuwe Panda top vind, zowel qua vormgeving als inhoud (met dank aan ). Ik ben wel benieuwd wat voor effect een belteam van twee op 700.000 potentiële bellers (oplage) heeft. Maar daar zullen ze vast een oplossing voor hebben bedacht...

Panda nieuw & oud
Update 21:05

Ik kan melden dat het belteam glansrijk de proef heeft doorstaan! Om 19:01 werd ik doorverbonden met Johan van de Gronden en om 20:55 met Marc van den Tweel. De telefoon bleek niet roodgloeiend (misschien omdat het blad voornamelijk in bad en bed wordt gelezen), maar niettemin zijn er tientallen telefoontjes gekomen alsook emails met meningen van donateurs over het vernieuwde magazine.

Het was overigens niet voor het eerst dat de heren achter de telefoon zaten. Alle managers bij WNF zitten af en toe achter de telefoon om donateurs te woord te staan. Normaal gesproken is dit anoniem, maar deze keer wilden ze een statement maken. (en dat is gelukt!)

De reacties van de consument? Die waren voornamelijk positief. Het leverde zelfs nog een aantal interessante insights op. Zo kwam er van iemand commentaar op de tekst die over de foto's is geplaatst. De mevrouw kon ze nu niet meer mooi in een fotolijstje stoppen...

Mijn suggestie over een snufje co-creatie in het blad (bv. foto's van donateurs, meedenken over onderwerpen etc.) werd genoteerd. Volgens Marc van den Tweel gaat er op de vernieuwde website van het WNF in ieder geval zeker co-creatie plaatsvinden. Ik ben wederom benieuwd. Aan de marketing manager zal het in elk geval niet liggen ;-)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in