Netto mediabestedingen naar 1,86 miljard
Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen dat Nielsen Media Research binnenkort publiceert. De printmedia zagen de advertentie-inkomsten toenemen met 2,8 pct. Die groei is volledig toe te schrijven aan dagbladen en huis-aan-huisbladen, die profiteerden van een toename van het aantal personeelsadvertenties als gevolg van de groeiende economie. Waar de kranten de mediabestedingen zagen stijgen, hadden zowel de publiekstijdschriften (-1,1 pct) als de vak- en managementbladen (-0,8 pct) te maken met dalende advertentie-inkomsten.
De groei van de netto mediabestedingen aan online display advertising was in de eerste zes maanden van 2007 nog steeds hoog met 10,4 pct. Het lijkt er echter op dat de groei afvlakt: in het eerste halfjaar van 2006 stegen de bestedingen nog met bijna 43 pct, over heel 2006 bedroeg de stijging 41 pct. Bestedingen aan search engine marketing zijn in deze cijfers niet meegenomen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe televisiemarkt kent een roerige tijd met in eerste instantie de geruchten en uiteindelijk de daadwerkelijke overname van Tien door RTL. Desondanks namen de bestedingen toe met 2,5 pct. Het gestegen bioscoopbezoek leidde niet tot een groei van de advertentie-inkomsten, want bioscopen zagen de mediabestedingen dalen met 8,6 pct. Ook radio liet in de eerste helft van 2007 een daling zien van 1 pct.
Binnen out of home noteerde ‘billboards’ met 10,5 pct de grootste groei in het eerste halfjaar van 2007. De netto mediabestedingen aan abri’s namen toe met 1,5 pct en binnen out of home daalde alleen vervoersreclame (20 pct). Hiermee stegen de totale bestedingen in de mediumcategorie out of home met 1,8 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid