Overslaan en naar de inhoud gaan

Niemand houdt van tv op zijn mobiel

De mogelijkheid om live tv te kijken op een mobiele telefoon is bij inmiddels 62 procent van de Nederlandse huishoudens bekend. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts zes procent van de mobiele bellers heeft daadwerkelijk interesse in live tv op de telefoon. Dit blijkt uit de Ernst & Young Mediabarometer die vrijdag verscheen. Ernst & Young verricht in samenwerking met Synovate/Interview NSS vier keer per jaar een meting onder ruim 2.000 respondenten om de ontwikkelingen in de media- en entertainmentmarkt te volgen.

related partner content for mobile comes here

Een op de vijf personen, die in het bezit is van een mobiele telefoon, heeft een UMTS-telefoon waarmee de beller videobeelden via het internet kan bekijken of met een speciaal abonnement van de provider live tv kan kijken. Van die groep kijkt bijna de helft (47 procent) wel eens videobeelden op de mobiel.

Vooral amateurbeelden, zoals op You Tube te zien zijn, en humoristische filmpjes zijn populair. Gemiddeld kijkt men 15 minuten per keer, dit komt in de buurt van de 20 minuten die bellers zonder UMTS denken te gaan kijken. Live tv staat nog in de kinderschoenen; slechts 2 procent van de UMTS-gebruikers kijkt wel eens live tv.

Van de groep mobiele bellers die geen UMTS-telefoon heeft, geeft bijna de helft aan interesse te hebben om videobeelden over nieuws en sport op de mobiel te bekijken. Dit beeld komt echter niet overeen met het gedrag van de huidige gebruikers van UMTS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in