
Ach wat was het vroeger toch lekker overzichtelijk. Je had een stuk of drie criteria (inkomen, leeftijd, woonplaats) en daarmee bepaalde je je doelgroep.
Hoe anders is het nu: je hebt communiteens (jonge netwerkfreaks), from mum-to-me’s (moeders die eindelijk weer aan zichzelf toekomen), VIB-stellen (laatstekansouders bij wie alles draait om de Very Important Baby) en latte-macchiatofamilies (welgestelde gezinnetjes die hippe cafés frequenteren). De typologieën en segmenteringen lijken eindeloos, en niemand weet zo langzamerhand nog of hij de laatste trends wel voldoende in de peiling heeft.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWToegegeven: de oude indeling werkt niet meer; in de huidige wereld laten mensen zich niet meer vangen in één (consumptie)categorie. Maar toch, ook onder trendwatchers zelf heerst onzekerheid: is het wel zinvol om zo veel verschillende en steeds weer nieuwe doelgroepen vast te stellen? Het beste advies lijkt: vaar je eigen koers en bepaal zelf per geval of de vernieuwingen voor jou relevante informatie opleveren.
bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee