Overslaan en naar de inhoud gaan

Van communiteen tot latte-macchiatofamilie

Zijn al die zogenaamd nieuwe consumptietrends en doelgroepen inderdaad werkbaar voor marketeers? Of dienen ze alleen om trendconsultants…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ach wat was het vroeger toch lekker overzichtelijk. Je had een stuk of drie criteria (inkomen, leeftijd, woonplaats) en daarmee bepaalde je je doelgroep.

related partner content for mobile comes here

Hoe anders is het nu: je hebt communiteens (jonge netwerkfreaks), from mum-to-me’s (moeders die eindelijk weer aan zichzelf toekomen), VIB-stellen (laatstekansouders bij wie alles draait om de Very Important Baby) en latte-macchiatofamilies (welgestelde gezinnetjes die hippe cafés frequenteren). De typologieën en segmenteringen lijken eindeloos, en niemand weet zo langzamerhand nog of hij de laatste trends wel voldoende in de peiling heeft.

Toegegeven: de oude indeling werkt niet meer; in de huidige wereld laten mensen zich niet meer vangen in één (consumptie)categorie. Maar toch, ook onder trendwatchers zelf heerst onzekerheid: is het wel zinvol om zo veel verschillende en steeds weer nieuwe doelgroepen vast te stellen? Het beste advies lijkt: vaar je eigen koers en bepaal zelf per geval of de vernieuwingen voor jou relevante informatie opleveren.

bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in