Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie 2009: Lijstjestijd

Lijstjestijd! Morgen komen we met de uitslag van de poll "Communicatieblunder van 2009". Nu de cijfers over 2009. Het is nog steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lijstjestijd! Morgen komen we met de uitslag van de poll "Communicatieblunder van 2009". Nu de cijfers over 2009.
Het is nog steeds hetzelfde beeld als in voorgaande jaren: de communicatieprofessional consumeert met volle teugen maar heeft moeite om te participeren. Van alle nieuwsbrieven die de Adformatie Groep verstuurt wordt die van Communicatie Online het best gelezen. Dat zien we in de wekelijkse bezoekcijfers, maar niet in de reacties. In het jaar van de crisis en de Mexicaanse griep zou er genoeg stof moeten zijn om over te bakkeleien, maar de communicatieprofessional wil er niet aan. Al is het tijdperk van zenden voorbij. Transparantie is the thing to do.

related partner content for mobile comes here

Opvallend: de naam Communicatie zorgt vaak voor verwarring:

'Onze Senseo heeft nr. HD 7824 wilt U de nodige maatregelen treffen [ontkalking etc.]'

Zegt dat iets over onze vindbaarheid bij zoekmachines? Of over de slechte communicatie van de grote merken?

Klachten over de service van Nuon, UPC of Philips vinden we regelmatig terug in onze mailbox. Ook de top-3 meest gelezen berichten is wat dat betreft een teken aan de wand.

Is dat erg? Moeten discussies niet binnen de groep communicatieprofessionals blijven? Ik vind van niet. Consumentenreacties zeggen heel veel over de strategie en het imago van een merk. En dat willen we graag horen.

Algemene cijfers over 2009

637 nieuwsberichten (642 reacties)

81 opinieberichten (421 reacties)

125 switchberichten

Top-10 meeste reacties

1

99

2

45

3

21

4

20

5

19

6

18

7

16

8

16

9

16

10

15

Top-10 meest gelezen

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in