Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Chimera helpt vechten tegen extreme armoede

900 communicatie-ideeën uit 79 landen, waaronder twee uit Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Cannes Chimera global communications challenge, een initiatief van Cannes Lions en de Bill & Melinda Gates Foundation schreef dit jaar de volgende creatieve briefing uit: ‘Help de strijd tegen extreme armoede te voeren.’ Extreme armoede zou in 2030 voorgoed verdwenen moeten zijn.

related partner content for mobile comes here

 

 

Statistics

Dat leidde tot 900 inzendingen van ideeën uit 79 landen. De meeste inzendingen komen uit de USA (180), de UK (80), Australië (70), India (67) en China (61).

 

is uiterst tevreden over de mix van landen die inzond. (Ook bijvoorbeeld Nepal, Zimbabwe, Tanzania, Nigeria en Ghana.)

 

Voor Nederland zonden Buutvrij for life en StrawberryFrog in.

 

Veel geld

De eerste juryronde vindt nu plaats. Daarna – in een volgende ronde - worden tien finalisten bepaald. Die finalisten ontvangen tot maximaal 100 duizend dollar om hun concept naar een hoger plan te trekken.

 

De uiteindelijke winnaars worden begin volgend jaar bekend gemaakt. Voor de winnaar(s) wordt een bedrag van een miljoen dollar ter beschikking gesteld om het idee uit te voeren.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in