Overslaan en naar de inhoud gaan

BBC Communicatie wordt Ministerie van Fenomenisering

Het bureau Bennink Bicker Caarten (BBC Communicatie) heeft een nieuwe naam: het Ministerie van Fenomenisering.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau Bennink Bicker Caarten (BBC Communicatie) heeft een nieuwe naam: .

related partner content for mobile comes here

BBC werd vier jaar geleden opgericht door het creatief team Jan Bennink en Theo Imhoff en BNR-oprichter Michiel Bicker Caarten. Het Ministerie werkt onder andere voor T-Mobile, Rabobank, Netwerk Notarissen, AstraZeneca, Meeus en Bols. Bicker Caarten vertrok twee jaar geleden naar omroep WNL. Sindsdien voegden Marianne Zwagerman (strategie) en Rutger Huizenga (publiciteit) zich bij het bureau.

Zwagerman was eerder directeur bij de Telegraaf Media Groep en was mede-oprichter van Powned. Huizenga was onder meer hoofdredacteur van dagblad Metro. Binnen het Ministerie van Fenomenisering zeggen zij creativiteit, publiciteit en interactiviteit bij elkaar te brengen. Als toelichting op de keuze voor de nieuwe naam geeft Zwagerman: 'Fenomeniseren is van iets kleins iets groots maken door maximale nieuwsaandacht te genereren. Daarbij gaan we altijd uit van een journalistieke aanpak. We speuren naar de verhalen in bedrijven waarvoor wij werken. De bedrijven die we vroeger adverteerders noemden, helpen we groot en bekend te maken. Door alle vormen van communicatie in te zetten maken we fenomenen. Op straat. In de media. Op social media.'

Als voorbeeld voor 'fenomenisering' wordt het boek van Zwagerman zelf genoemd. Na haar vertrek als directeur van de Telegraaf Media Groep besloot zij een boek te schrijven over vrouwen aan de top: ‘Een webshop is geen carrière’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in