BBC Communicatie wordt Ministerie van Fenomenisering
Het bureau Bennink Bicker Caarten (BBC Communicatie) heeft een nieuwe naam: het Ministerie van Fenomenisering.
BBC werd vier jaar geleden opgericht door het creatief team Jan Bennink en Theo Imhoff en BNR-oprichter Michiel Bicker Caarten. Het Ministerie werkt onder andere voor T-Mobile, Rabobank, Netwerk Notarissen, AstraZeneca, Meeus en Bols. Bicker Caarten vertrok twee jaar geleden naar omroep WNL. Sindsdien voegden Marianne Zwagerman (strategie) en Rutger Huizenga (publiciteit) zich bij het bureau.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaZwagerman was eerder directeur bij de Telegraaf Media Groep en was mede-oprichter van Powned. Huizenga was onder meer hoofdredacteur van dagblad Metro. Binnen het Ministerie van Fenomenisering zeggen zij creativiteit, publiciteit en interactiviteit bij elkaar te brengen. Als toelichting op de keuze voor de nieuwe naam geeft Zwagerman: 'Fenomeniseren is van iets kleins iets groots maken door maximale nieuwsaandacht te genereren. Daarbij gaan we altijd uit van een journalistieke aanpak. We speuren naar de verhalen in bedrijven waarvoor wij werken. De bedrijven die we vroeger adverteerders noemden, helpen we groot en bekend te maken. Door alle vormen van communicatie in te zetten maken we fenomenen. Op straat. In de media. Op social media.'
Als voorbeeld voor 'fenomenisering' wordt het boek van Zwagerman zelf genoemd. Na haar vertrek als directeur van de Telegraaf Media Groep besloot zij een boek te schrijven over vrouwen aan de top: ‘Een webshop is geen carrière’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid