Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Apple zal de wearable-markt in 2015 domineren’

Maar in 2016 loopt het marktaandeel terug tot minder dan 50 procent, voorspelt Forrester.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

voorspelt dat een wearable zal aankondigen die in 2015 op de markt komt.

related partner content for mobile comes here

Apple zal volgens het marktonderzoeksbureau de wearable-markt dat jaar ook gaan domineren.

Het baseert zich hiervoor op nieuw onderzoek waaruit blijkt dat 25 procent van de volwassen Amerikanen die online actief zijn, volgend jaar van plan zijn een wearable te kopen.

42 procent wil er eentje voor om de pols, als het een nuttig apparaat is van een vertrouwd merk.

Dat is, zo meent Forrester, de reden dat Apple succesvoller zal zijn dat Nike, LG en Samsung op dit moment.

Deze merken lanceerden slechts hun producten, Apple zal zijn vertrouwensband met consumenten gebruiken, net als zijn - volgens Forrester - ongeëvenaarde systeem (‘second-to-none-systeem’).

Maar het is niet zo Apple concurrentieloos zal blijven. Google en Amazon zullen ook succesvol zijn, met dank aan hun bestaande digitale klantrelaties.

Forrester verwacht dat Apple’s aandeel in de verkochte wearables in 2016 dan ook minder dan 50 procent zal bedragen.

Andere merken zullen moeten vechten voor een marktaandeel.

Verlies je niet in de hype

De aankondiging vandaag zal in ieder geval voor een boost in de wearable-markt zorgen. Maar, zo waarschuwt het onderzoeksbureau: zorg ervoor dat je je niet verliest in de hype.

Het is zaak verder te denken dan de wearables en te focussen op de verwachtingen van consumenten: altijd op elk moment instant informatie te hebben, door simpel even snel op de wearable te kijken (of een ander device).

Bedrijven die daar het beste in zijn, hebben een grote voorsprong.

Mobile wallet

Apple zal vandaag waarschijnlijk ook de mobile wallet aankondigen. Forrester stelt de vraag: zal Apple slagen waar andere faalden? Zal het merk de manier waarop we betalen veranderen?

Op deze markt is meer nodig dan een fijne user experience. Apple’s mobile wallet moet echt een aantrekkelijke waardepropositie voor retailers/bedrijven hebben, zoals het verlagen van operationele kosten of het generen van meer omzet. Want zij beslissen uiteindelijk welke betaalsysteem de oorlog wint in de digitalebetalingsoorlog.

Lees ook het &;Apple doet aanval op inkomsten Nederlandse grootbanken&over de mobiele betaaldiensten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in