(Onderzoek) Zo pitch je het beste een verhaal bij journalisten


Journalisten worden bij voorkeur tussen 9 en 11 uur benaderd met artikelideeën. Dat is het moment dat ze voor die dag bepalen waar ze over gaan schrijven en waar ze hun tijd in gaan steken. Maar liefst 92% van de verslaggevers wordt het liefst benaderd via e-mail.
Bronnen
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat althans blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse media-monitoring service MuckRack, waarover PRWeek bericht.
Voor het onderzoek, dat werd uitgevoerd in samenwerking met de MDC Partners, stelde MuckRack journalisten een reeks online vragen over hoe zij benaderd willen worden en wat hun bronnen zijn. 279 journalisten beantwoordden de enquête.
Drie alinea’s
Bijna de helft van de journalisten (43%) gaf aan dat ze in de ochtend willen worden benaderd door pr-mensen.
58% van de journalisten gaf aan dat een bericht van drie alinea’s de ideale lengte is voor zo’n email-pitch, terwijl 68% van de reporters en redacteuren meldden dat ze een follow-up over een pitch aanvaardbaar vinden. Nabellen of –mailen wordt dus niet zo erg gevonden. 91% gaf aan dat ze ook reageert op pitches van mensen die ze niet kennen.
Relevant
Gebrek aan personalisatie is de belangrijkste reden waarom journalisten een suggestie onmiddellijk afwijzen, daarnaast speelt relevantie een grote rol of een verhaal al dan niet wordt overgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid