Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Zo pitch je het beste een verhaal bij journalisten

Voorkeur verslaggevers in kaart gebracht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Journalisten worden bij voorkeur tussen 9 en 11 uur benaderd met artikelideeën. Dat is het moment dat ze voor die dag bepalen waar ze over gaan schrijven en waar ze hun tijd in gaan steken. Maar liefst 92% van de verslaggevers wordt het liefst benaderd via e-mail.

related partner content for mobile comes here

Bronnen

Dat althans blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse media-monitoring service MuckRack, waarover

Voor het onderzoek, dat werd uitgevoerd in samenwerking met de MDC Partners, stelde MuckRack journalisten een reeks online vragen over hoe zij benaderd willen worden en wat hun bronnen zijn.  279 journalisten beantwoordden de enquête.

Drie alinea’s

Bijna de helft van de journalisten (43%) gaf aan dat ze in de ochtend willen worden benaderd door pr-mensen.

58% van de journalisten gaf aan dat een bericht van drie alinea’s de ideale lengte is voor zo’n email-pitch, terwijl 68% van de reporters en redacteuren meldden dat ze een follow-up over een pitch aanvaardbaar vinden. Nabellen of –mailen wordt dus niet zo erg gevonden. 91% gaf aan dat ze ook reageert op pitches van mensen die ze niet kennen.

Relevant

Gebrek aan personalisatie is de belangrijkste reden waarom journalisten een suggestie onmiddellijk afwijzen, daarnaast speelt relevantie een grote rol of een verhaal al dan niet wordt overgenomen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in