Overslaan en naar de inhoud gaan

App-gebruikers zijn assertievere respondenten

MWM2 onderzocht voor een bank een applicatie voor smartphones en concludeert dat de respons van app-gebruikers opvallend anders is dan van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

onderzocht voor een bank een applicatie voor smartphones en concludeert dat de respons van app-gebruikers opvallend anders is dan van reguliere online respondenten. App-gebruikers blijken een stuk assertiever.

related partner content for mobile comes here

Voor een grote, Nederlandse bank deed MWM2 onderzoek naar een applicatie. Respondenten moesten een bestaande iPhone-applicatie testen, waarna met de verkregen insights een nieuwe app ontwikkeld zou worden.

De naam van de bank mag niet genoemd, maar volgens MWM2 betrof het onderzoek naar een applicatie die intensief wordt gebruikt.

Uit de resultaten kwam naar voren dat 75 procent van de respondenten die de app hadden gedownload, deze met regelmaat ook werkelijk gebruikte: van dagelijks tot meerdere keren per maand. 25 procent gebruikte de (gratis) app een of meer keren per half jaar, of in het geheel niet.

Assertiever
Maar er bleek nog meer. Bij de beoordeling van de respons viel het de onderzoekers op dat iPhone-gebruikers assertiever waren in hun antwoorden dan andere respondenten.

Met name de gebruikers die de huidige app een onvoldoende toekenden, gaven duidelijkere reacties en adviezen op de aspecten die een ideale app in hun ogen zou moeten hebben. Ze schroomden niet om kritisch te kijken naar de huidige app-mogelijkheden en onmogelijkheden en waren bereid om mee te helpen in de ontwikkeling tot de optimale app.

Normaal is het zo dat als respondenten negatief zijn in hun antwoorden, ze het product of de dienst waarschijnlijk ook niet zullen gebruiken. Die conclusie konden de onderzoekers bij de iPhone-gebruikers niet trekken.

De onderzoekers menen dan ook dat bestaande app-gebruikers de ideale doelgroep zijn voor het co-creëren van een applicatie. ‘Elk bedrijf dat een nieuwe app wil ontwikkelen, zou huidige gebruikers moeten vragen mee te denken aan de ontwikkeling, alleen zo leer je wat je doelgroep echt wil gebruiken’, aldus John Ruiter, senior research consultant bij MWM2.

Daarnaast blijkt dat een derde van deze app-gebruikers bereid is te betalen voor een optimaal functionerende app. Dat is dan wel afhankelijk van het gebruiksdoel van de app en hoe deze behoefte via de app ingevuld kan worden, aldus de onderzoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in