Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieleed PCM halveert de winst

PCM, uitgever van onder meer de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw, heeft een belabberd eerste halfjaar achter de rug. Mede door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van PCM Uitgevers kwam in 2002 uit op 326,5 miljoen euro, tegenover 356,3 miljoen in de eerste helft van vorig jaar. De omzet uit advertenties voor de landelijke en regionale kranten daalde met bijna 22 procent.

related partner content for mobile comes here

Alle PCM-kranten moeten nog dit jaar 5 procent bezuinigen. Dat heeft echter ‘voorlopig’ geen effect op de werkgelegenheid, aldus PCM. De kranten zijn goed voor ongeveer 73 procent van de totale omzet van de uitgever. De kostenbesparing zou daarmee op jaarbasis uitkomen op circa 24 miljoen euro.

Ten opzichte van de eerste zes maanden van vorig jaar onderging PCM een aantal veranderingen. Zo werden Het Parool en de huis-aan-huistak Weekmedia verkocht. Ook uitgeverij CrossPoints en IBO Slot Zeist gingen de deur uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in