Advertentieleed PCM halveert de winst


De omzet van PCM Uitgevers kwam in 2002 uit op 326,5 miljoen euro, tegenover 356,3 miljoen in de eerste helft van vorig jaar. De omzet uit advertenties voor de landelijke en regionale kranten daalde met bijna 22 procent.
Alle PCM-kranten moeten nog dit jaar 5 procent bezuinigen. Dat heeft echter ‘voorlopig’ geen effect op de werkgelegenheid, aldus PCM. De kranten zijn goed voor ongeveer 73 procent van de totale omzet van de uitgever. De kostenbesparing zou daarmee op jaarbasis uitkomen op circa 24 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTen opzichte van de eerste zes maanden van vorig jaar onderging PCM een aantal veranderingen. Zo werden Het Parool en de huis-aan-huistak Weekmedia verkocht. Ook uitgeverij CrossPoints en IBO Slot Zeist gingen de deur uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid