Overslaan en naar de inhoud gaan

Actie tegen online astroturfing

De Australische bloggers en pr-professionals Paull Young en Trevor Cook zijn via hun blogs een online campagne begonnen tegen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Paull Young omschrijft op zijn

related partner content for mobile comes here

actie-pagina op de newPR wiki hoe astroturfing op internet in zijn werk gaat en roept vakgenoten op om zich uit te spreken tegen deze volgens hem onethische pr-praktijk. In de Wikipedia staat astroturfing omschreven als een in de Amerikaanse politiek gebruikt middel om de sympathie of desgewenst antipathie van het publiek te suggereren. Middels betaalde krachten worden ogenschijnlijk spontane, maar feitelijk geregisseerde publieke reacties op een politicus, een politieke groepering, een product, dienst of event via de media verspreid. De astroturf boodschappen op bulletin boards en blogs lijken spontane reacties uit alle windstreken, maar zijn feitelijk even nep als het AstroTurf-kunstgras dat wordt gebruikt in Amerikaanse indoor stadions. Paull Young en Trevor Cook hebben een Anti-Astroturfing button ontworpen, die medestanders ook als statement op hun blog kunnen plaatsen. (Corporate Engagement)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in