Misleidende vliegtarieven in reclame aan banden


Europees commissaris voor transport, Jacques Barrot, presenteert een voorstel voor een Europese verordening die deze veel gebruikte verkooptechniek aan banden legt. Volgens het voorstel moeten luchtvaartmaatschappijen in de prijzen waarmee ze adverteren alle van toepassing zijnde toeslagen meenemen.
Daarbij gaat het onder meer om (luchthaven-) belasting, bagage- en brandstoftoeslagen en boekingskosten, zo schrijft Het Financieele Dagblad. Volgens Barrot misleiden niet alleen de budgetmaatschappijen, ook de traditionele netwerkmaatschappijen maken zich er schuldig aan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBarrot redeneert dat de gebrekkige transparantie van de ticketprijzen het burgers lastig maakt om aanbiedingen te vergelijken en de scherpste te selecteren. Dat is slecht voor de consument en belemmert ook de concurrentie.
In een reactie geeft budgetmaatschappij Transavia aan voor Barrots voorstel te zijn. 'Het is nu allemaal erg ondoorzichtig voor de consument', zegt een woordvoerster. Wel begint Transavia pas met all-in tarieven als iedereen daartoe verplicht wordt. 'Anders snijden we ons in de vingers. Als wij all-in prijzen opgeven en onze concurrenten doen dat niet, komen we op veel reissites onderaan de lijstjes terecht en lopen we omzet mis.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid