Overslaan en naar de inhoud gaan

Misleidende vliegtarieven in reclame aan banden

Luchtvaartmaatschappijen mogen in de Europese Unie niet langer tickets aanbieden tegen misleidende stuntprijzen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Europees commissaris voor transport, Jacques Barrot, presenteert een voorstel voor een Europese verordening die deze veel gebruikte verkooptechniek aan banden legt. Volgens het voorstel moeten luchtvaartmaatschappijen in de prijzen waarmee ze adverteren alle van toepassing zijnde toeslagen meenemen.

related partner content for mobile comes here

Daarbij gaat het onder meer om (luchthaven-) belasting, bagage- en brandstoftoeslagen en boekingskosten, zo schrijft Het Financieele Dagblad. Volgens Barrot misleiden niet alleen de budgetmaatschappijen, ook de traditionele netwerkmaatschappijen maken zich er schuldig aan.

Barrot redeneert dat de gebrekkige transparantie van de ticketprijzen het burgers lastig maakt om aanbiedingen te vergelijken en de scherpste te selecteren. Dat is slecht voor de consument en belemmert ook de concurrentie.

In een reactie geeft budgetmaatschappij Transavia aan voor Barrots voorstel te zijn. 'Het is nu allemaal erg ondoorzichtig voor de consument', zegt een woordvoerster. Wel begint Transavia pas met all-in tarieven als iedereen daartoe verplicht wordt. 'Anders snijden we ons in de vingers. Als wij all-in prijzen opgeven en onze concurrenten doen dat niet, komen we op veel reissites onderaan de lijstjes terecht en lopen we omzet mis.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in