Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingsmiddelenbedrijven: duidelijkere info op verpakking

Coca-Cola, Danone, Kellog’s, Kraft Foods, Nestlé, PepsiCo en Unilever hebben vrijwillig toegezegd voedingsinformatie op de voorkant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit naar aanleiding van onderzoek waaruit bleek dat consumenten behoefte hebben aan meer en duidelijkere informatie.

related partner content for mobile comes here

Verder hebben de zeven bedrijven afgesproken de informatie op de achterkant van verpakkingen uit te breiden met gegevens over de voedingswaarde en de voedingswaarde volgens de ‘Guideline Daily Amounts’ (GDA’s).

Dit initiatief is een vrijwillige actie van de bedrijven, gebaseerd op een schema van de European Food and Drink industry association (CIAA), gepresenteerd aan het European Platform for Action on Diet, Physical Acivity and Health

De zeven ondernemingen hopen dat andere bedrijven het CIAA-schema ook op hun productverpakkingen zullen gaan gebruiken om zo de consument duidelijke informatie te verschaffen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in