Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes maaltijden per Facebook app

Widgets hebben binnen sociale netwerken een grote vlucht genomen. Iets wat niet voorbij is gegaan aan adverteerders. Daardoor zie je naast…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kraft Foods, in Nederland bekend van merken als Philadelphia smeerkaas en Milka chocolade, heeft hiervoor in de VS een oplossing bedacht. Het doneert via Feeding America zes maaltijden aan hongerige families voor iedere Facebook friend die door een Facebook gebruiker overgehaald wordt de aan zijn of haar profiel toe te voegen. Als een gebruiker de app toevoegt wordt er een notificatie verzonden naar zijn friends via de Facebook News Feed zodat alle vrienden op de hoogte zijn van deze genereuze handeling.

related partner content for mobile comes here

Dit lijkt te werken: binnen twee weken hebben 25.000 Facebook gebruikers de Kraft app toegevoegd. Kraft heeft beloofd met dit programma door te gaan totdat 3,2 miljoen maaltijden zijn uitgedeeld. Deze campagne, bedacht door social marketing bedrijf SocialVibe, is vele malen succesvoller dan Kraft's eerdere stap op het widget pad. De Kraft Recipe Assistant, die dagelijkse kooktips biedt, heeft slechts 152 actieve gebruikers. Dergelijke aantallen zijn geen uitzondering voor branded widgets, waarbij adverteerders vaak onterecht vertrouwen op de virale werking van hun merk

Een succesvolle branded widget met een lovenswaardig doel, deze Kraft app. Misschien een idee voor Unilever en de Voedselbank?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in