Overslaan en naar de inhoud gaan

'Wie is de mol' zet Georgië op de kaart als reisbestemming

Mol-effect zorgt voor sterke stijging aantal boekingen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Georgië heeft allerminst de naam een vakantiebestemming te zijn. Maar dankzij 'Wie is de mol?' lijkt hier een kentering in te zijn gekomen.. Het tv-programma speelt zich dit jaar af in en rond de hoofdstad Tbilisi. 

related partner content for mobile comes here

Het aantal boekingen naar Georgië over de afgelopen maand is bijna verdrievoudigd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook het aantal zoekopdrachten steeg spectaculair met 103%. Vooral direct na de uitzending wordt er gretig gezocht op vliegreizen naar Georgië en Tbilisi. Zo blijkt uit gegevens van online vliegticketsverkoper CheapTickets.nl.

Joost de Wit, content en campaign Manager bij Travix - moederbedrijf van CheapTickets.nl - is het niet voor het eerst dat het mol-effect optreedt. “Ook voorgaande jaren was een ‘mol-effect’ zichtbaar, zoals in 2017 met Portland. Vooral als het gaat om relatief onbekende en onontdekte bestemmingen zien we de effecten van een programma als Wie is de Mol?' 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in