Overslaan en naar de inhoud gaan

Ministerie van VWS wil depressie bespreekbaar maken met 'Moodcamp'

Een bootcamp met hindernissen in het teken van depressie, zoals 'Het Zwarte Gat' en de 'Uit Balansbaan'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) organiseerde een speciale bootcamp rondom depressie: 'Moodcamp'. Woensdag kwamen meer dan 800 mensen samen voor deze activiteit in Beesd.

related partner content for mobile comes here

Hey! Het is oké


Ruim 800.000 mensen lijden in Nederland aan depressie en dat wil het ministerie bespreekbaar maken met het evenement. De Moodcamp Obstacle Run bestond uit acht hindernissen. Deze hindernissen stonden in het teken van depressie en het perspectief er weer uit te komen. Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’.

Ruim 800.000 mensen lijden in Nederland aan depressie en dat wil het ministerie bespreekbaar maken met het evenement. De Moodcamp Obstacle Run bestond uit acht hindernissen. Deze hindernissen stonden in het teken van depressie en het perspectief er weer uit te komen. Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’.

Sinds 2016 werken Publicis en het ministerie van VWS samen rondom dit thema.

Lees meer.

In het zwarte gat


Allerlei uitdrukkingen rondom depressie werden verbeeld in hindernissen. Bezoekers (waaronder bekende Nederlanders zoals Donny Roelvink) gingen in ‘Het Zwarte Gat’, over de ‘Uit Balansbaan’ en trotseerden samen met staatssecretaris Paul Blokhuis ‘Het Web’. De obstakels moesten hen meer begrip geven voor mensen met depressieve gevoelens.

Allerlei uitdrukkingen rondom depressie werden verbeeld in hindernissen. Bezoekers (waaronder bekende Nederlanders zoals Donny Roelvink) gingen in ‘Het Zwarte Gat’, over de ‘Uit Balansbaan’ en trotseerden samen met staatssecretaris Paul Blokhuis ‘Het Web’. De obstakels moesten hen meer begrip geven voor mensen met depressieve gevoelens.

Mischa Schreuder (Creative Director Publicis One): 'De obstakels komen voort uit echte ervaringsverhalen. Het bespreekbaar maken van zo’n groot probleem slaagt alleen als iedereen hun inzichten deelt en samen aan het resultaat werkt.'

Ga het gesprek aan


Naast de Moodcamp Obstacle Run waren er diverse mogelijkheden om met elkaar, ervaringsdeskundigen en professionals in gesprek te gaan. Vlogger SAAR praatte openhartig over haar depressie met leerlingen van het Koningin Wilhelmina College uit Culemborg en het Segbroek College uit Den Haag. Ook was er rondetafelgesprek tussen psychiater Bram Bakker, Stichting Tweestrijd, Femke Sterken en het publiek. Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’.

Naast de Moodcamp Obstacle Run waren er diverse mogelijkheden om met elkaar, ervaringsdeskundigen en professionals in gesprek te gaan. Vlogger SAAR praatte openhartig over haar depressie met leerlingen van het Koningin Wilhelmina College uit Culemborg en het Segbroek College uit Den Haag. Ook was er rondetafelgesprek tussen psychiater Bram Bakker, Stichting Tweestrijd, Femke Sterken en het publiek. Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’.

De campagne is geheel ontwikkeld door Publicis One in samenwerking met PR bureau HvdM en mediabureau Initiative. Bekijk hieronder de video van de Moodcamp Obstacle Run.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in