Overslaan en naar de inhoud gaan

Valentijn is vooral een Millennial-dingetje

Ieder jaar geven we meer uit aan Valentijnsdag, millennials voorop.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vorig jaar werd Valentijnsdag (14 februari) gevierd door één op de drie Nederlanders. Deze groep geeft ieder jaar weer meer uit aan de dag van de liefde. In 2013 lag het gemiddelde rond de 46 euro, terwijl we vorig jaar op 55 euro uitkwamen. Dat stelt onderzoeksbureau Motivaction vast, zich baserend op een onderzoek onder 1500 Nederlanders, de 'Feestdagenmonitor'. 

related partner content for mobile comes here

Cadeautjes
Millennials – mensen die geboren zijn tussen 1980 en 2000 – hechten meer aan het vieren van Valentijnsdag dan gemiddeld Nederland; 40 procent.

Mannen online
Meer dan de helft van de respondenten die Valentijn viert, koopt een cadeautje voor zijn of haar geliefde. Mannen gaven hier in 2017 gemiddeld 40 euro meer aan uit dan vrouwen. 29 procent van hen koopt dit geschenk online, terwijl vrouwen het meest te vinden zijn in een fysieke winkel (73 procent). Een derde van de millennials gaf vorig jaar aan meer uit te geven dan het jaar ervoor.

Tekst loopt door onder infographic

Uit eten
De trend om Valentijn buiten de deur te vieren is ingezet. 32 procent van de millennials die Valentijnsdag vierde ging vorig jaar naar een restaurant. In 2013 lag het percentage van de Nederlanders die op deze dag uit eten ging nog op 22 procent. Ook worden er uitjes genoemd zoals een hotel, theater of de dierentuin.

Op de bank knuffelen
Toch bleef vorig jaar nog het overgrote deel van de Nederlanders, namelijk 68 procent, thuis met Valentijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in