Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-topman Jan Zijderveld is nieuwe ceo van cosmeticamerk Avon

Na 30 jaar gewekt te hebben voor Brits-Nederlands concern
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Amerikaanse cosmeticamerk Avon heeft Unilever-veteraan Jan Zijderveld benoemd als nieuwe topman. Hij volgt Sheri McCoy op die in augustus bekendmaakte af te treden.

related partner content for mobile comes here

Met de benoeming van Zijderveld sluit Avon een bijna zes maanden durende zoektocht naar een nieuwe baas af. Aandeelhouders lieten vorige week weten ‘bijzonder teleurgesteld’ te zijn in Avon, omdat het maar geen nieuwe ceo wist te presenteren, terwijl de aandelenkoersen bleven dalen. 

Sinds McCoy in 2012 de functie van CEO overnam verloren de aandelen 90 procent van hun waarde. In 2017 verdampte 60 procent van de waarde. 

Activistische aandeelhouders riep Avon vorige week nog op tot verkoop over te gaan. Zover kwam het niet. Avon koos voor een nieuwe ceo om het merk, dat te maken heeft met grote concurrentie van onder meer L'Oréal, weer op het goede spoor te krijgen. 

Jan Zijderveld (52) werkte dertig jaar voor Unilever. Hij had als laatste functie de de leiding over de Europese tak van het Brits-Nederlandse concern.

Foto: Jan Zijderveld, rechts, ontvangt prijs voor Best Performer op de AEX, ANP Evert Elzinga

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in