Whoopaa scheidt privé en zakelijke social media
Drie jonge Nederlandse ondernemers zijn Whoopaa begonnen en hebben daarvoor een investeringsbedrag van ruim een half miljoen dollar gekregen. Ze spelen in op de gedachte dat steeds meer internetgebruikers behoefte hebben om hun sociale netwerken efficiënter te beheren waarbij ze makkelijk kunnen bepalen of iets nu privé of zakelijk is.
Mede-initiatiefnemer Bas Prass: 'Whoopaa sluit precies aan op de verschillende verhoudingen die mensen met elkaar hebben. In het echte leven proberen we privé en zakelijk vaak gescheiden te houden. Dat wilden wij ook online realiseren. Iemand op Twitter zakelijk volgen en dan lezen dat die persoon zijn kat kwijt is, kan natuurlijk irriteren.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHoewel nog steeds de meerderheid van internetgebruikers sociale netwerken overwegend privé inzet, vindt er op internationaal niveau een verschuiving plaats richting zakelijk gebruik, stelt Prass. 'Je ziet dat steeds meer bedrijven social media toepassen als zakelijk communicatiemiddel. Een scheiding in de berichtgeving is daarom belangrijk. Whoopaa biedt internetgebruikers de mogelijkheid om hun sociale netwerken te integreren in één account waarbij je met een knop kunt schakelen tussen privé en zakelijk gebruik.'
Whoopa is hier te vinden, maar nog niet open.
Op de foto oprichters Bas Prass (21), Sezan Keers (22) en Rens Netten (21).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid