Overslaan en naar de inhoud gaan

Whoopaa scheidt privé en zakelijke social media

Whoopaa is de naam van een gratis online platform waarbij de gebruiker vanuit een dashboard al zijn sociale netwerken kan beheren en privé…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drie jonge Nederlandse ondernemers zijn Whoopaa begonnen en hebben daarvoor een investeringsbedrag van ruim een half miljoen dollar gekregen. Ze spelen in op de gedachte dat steeds meer internetgebruikers behoefte hebben om hun sociale netwerken efficiënter te beheren waarbij ze makkelijk kunnen bepalen of iets nu privé of zakelijk is.

related partner content for mobile comes here

Mede-initiatiefnemer Bas Prass: 'Whoopaa sluit precies aan op de verschillende verhoudingen die mensen met elkaar hebben. In het echte leven proberen we privé en zakelijk vaak gescheiden te houden. Dat wilden wij ook online realiseren. Iemand op Twitter zakelijk volgen en dan lezen dat die persoon zijn kat kwijt is, kan natuurlijk irriteren.'

Hoewel nog steeds de meerderheid van internetgebruikers sociale netwerken overwegend privé inzet, vindt er op internationaal niveau een verschuiving plaats richting zakelijk gebruik, stelt Prass. 'Je ziet dat steeds meer bedrijven social media toepassen als zakelijk communicatiemiddel. Een scheiding in de berichtgeving is daarom belangrijk. Whoopaa biedt internetgebruikers de mogelijkheid om hun sociale netwerken te integreren in één account waarbij je met een knop kunt schakelen tussen privé en zakelijk gebruik.'

Whoopa is te vinden, maar nog niet open.

Op de foto oprichters Bas Prass (21), Sezan Keers (22) en Rens Netten (21).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in