Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken vaak ontvolgd op Twitter

52 procent van de Amerikaanse twitteraars zegt dat als de inhoud van tweets saai is of uit herhaling bestaat, dat een reden is om de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek ‘The Social Break-up’ van Exact Target en CoTweet.

related partner content for mobile comes here

41 procent geeft aan dat als ze een 'grote schoonmaak' houden in de lijst met tweeps die ze volgen, vaak een merk wordt ontvolgd.

Andere redenen om een merk te ontvolgen zijn: als een merk te veel berichten tweet, als een merk gevolgd wordt vanwege een eenmalige aanbieding, of te weinig aanbiedingen tweet (respectievelijk 39 procent en 27 procent).

56 procent van de actieve Amerikaanse twitteraars volgt in ieder geval een merk.

64 procent checkt zijn Twitter-account één keer per dag, 48 procent doet het meerdere keren per dag.

Maar van alle online Amerikaanse consumenten heeft slechts 17 procent een Twitter-account, 9 procent van hen gebruikt het account daadwerkelijk. Vijf procent van de online Amerikaanse consumenten volgt een merk op Twitter.

De reden om niet langer actief met de Twitter-account bezig te zijn: 'het is doelloos' (52 procent), 'saai' (38 procent) en/of 'te chaotisch' (23 procent).

Pew
18/29-jarigen tweeten veel vaker dan 30/49-jarigen (14 procent tegenover 7 procent), zo blijkt weer uit onderzoek van Pew Internet & American Life Project. Vier procent van de 65-plussers die online actief zijn, gebruiken Twitter.

(bron: Marketingcharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in