Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobiele technologie verandert het dagelijkse reizen'

Mobiele technologische ontwikkelingen veranderen de manier van het dagelijkse reizen van Europeanen. Ook zou daardoor een groeiend aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek in zes Europese landen in opdracht van CBS Outdoor International toont dat aan. ‘Europe on the Move’ is een onderzoek naar Europees consumentengedrag, stemmingen en gedachtenpatronen tijdens de dagelijkse reis. De inzichten moeten bijdragen aan het optimaliseren van strategieën voor buitenreclame. Een op de vier Europeanen heeft onderweg toegang tot een smartphone en een op de drie heeft via de mobiele telefoon regelmatig toegang tot het internet.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek vervagen de grenzen tussen onze activiteiten binnens- en buitenshuis. Reizigers winkelen, werken, socializen en doen online onderzoek, tijdens hun dagelijkse reis. Uit het rapport komt naar voren dat bijna de helft (45%) van alle reizigers onderweg multi-taskt en gebruikmaakt van mobiele technologie. Volgens het onderzoek zitten Europese reizigers bijna even frequent binnens- als buitenshuis op sociale mediaplatformen (Facebook 56% binnenshuis versus 54% buitenshuis). Meer mensen Twitteren als ze onderweg zijn, dan wanneer ze thuis zijn (5% binnenshuis, 11% onderweg).

Europe on the Move is een onderzoek onder 9665 respondenten naar de dagelijkse reispatronen in zes Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en de Republiek Ierland. Het onderzoek is uitgevoerd door Harris Interactive in opdracht van CBS Outdoor International, het toonaangevende outdoor mediabedrijf. Het volledige rapport is te downloaden via :

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in