'Meest begeerde merken niet duur en exclusief'


Dat blijkt uit onderzoek van NIBAA Institute Utrecht. Het hoeven helemaal niet altijd dure merken te zijn die het meest worden begeerd. Schoonmaakmerken, toiletpapier of handdoekmerken: het maakt de consument niet uit. Als deze maar eenvoudig en duidelijk gepresenteerd worden zodat men begrijpt wat er wordt aangeboden.
Belangrijk hierbij is dat de consument 'een duidelijke persoonlijkheid in een merk herkent', aldus het instituut. Uiteindelijk moet er volgens NIBAA natuurlijk wel gewoon voldaan worden aan de kwaliteit die men ervan verwacht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Het zal dan ook niet verrassen dat merken als de Iphone, Rolls Royce en Nike hoog op de wenslijstjes staan', stelt Robert Huiskamp, managing director bij het onderzoeksinstituut. 'Maar dit komt meer voort uit een "easy to use" en "simplicity" concept, dan uit het feit dat deze producten duur en exclusief zijn. Reden te meer voor marketeers om zich nog eens goed achter de oren te krabben.'
NIBAA heeft van eind 2009 tot begin 2011 diverse merkonderzoeken en -publicaties vergeleken en geanalyseerd en geconcludeerd dat ‘desire’ en ‘prijs’ minder met elkaar te maken hebben dan tot nu toe werd aangenomen. Voor meer informatie over het onderzoek: www.nibaa.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid