Overslaan en naar de inhoud gaan

'Meest begeerde merken niet duur en exclusief'

De consument wil het liefst merken die simpel en scherp zijn gepositioneerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van NIBAA Institute Utrecht. Het hoeven helemaal niet altijd dure merken te zijn die het meest worden begeerd. Schoonmaakmerken, toiletpapier of handdoekmerken: het maakt de consument niet uit. Als deze maar eenvoudig en duidelijk gepresenteerd worden zodat men begrijpt wat er wordt aangeboden.

related partner content for mobile comes here

Belangrijk hierbij is dat de consument 'een duidelijke persoonlijkheid in een merk herkent', aldus het instituut. Uiteindelijk moet er volgens NIBAA natuurlijk wel gewoon voldaan worden aan de kwaliteit die men ervan verwacht.

'Het zal dan ook niet verrassen dat merken als de Iphone, Rolls Royce en Nike hoog op de wenslijstjes staan', stelt Robert Huiskamp, managing director bij het onderzoeksinstituut. 'Maar dit komt meer voort uit een "easy to use" en "simplicity" concept, dan uit het feit dat deze producten duur en exclusief zijn. Reden te meer voor marketeers om zich nog eens goed achter de oren te krabben.'

NIBAA heeft van eind 2009 tot begin 2011 diverse merkonderzoeken en -publicaties vergeleken en geanalyseerd en geconcludeerd dat ‘desire’ en ‘prijs’ minder met elkaar te maken hebben dan tot nu toe werd aangenomen. Voor meer informatie over het onderzoek: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in