Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met de C’tjes?

Natuurlijk steek je geen geld en energie in klanten die niets opleveren. Alleen: hoe weet je zeker wie dat zijn?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten zijn er in drie soorten: de A’s, de B’s en de C’tjes. Onnodig te zeggen dat de laatste groep - die meer kost dan ze oplevert - beter zo snel mogelijk uitgezwaaid kan worden. Maar voordat er actie wordt ondernomen, is het zinnig om nog even goed te bekijken of die ‘slechte klant’ wel echt zo verliesgevend is als hij lijkt.

related partner content for mobile comes here

Een klant die bijvoorbeeld altijd zeurt om prijsverlagingen of laat betaalt en/of weinig koopt, kan toch geld in het laatje brengen. Bijvoorbeeld doordat hij regelmatig nieuwe klanten aanbrengt of waardevolle informatie verschaft over hoe je je product of je CRM-beleid verbetert. Wil je de waarde van je klanten vaststellen, dan is een eersteklas databestand een absolute must.

Maar dat is niet genoeg. Je moet ook weten wat er met dat bestand precies blootgelegd moet worden. Wil je de klanten met de hoogste omzetwaarde selecteren? Of juist degenen opsporen die het grootste risico vertegenwoordigen? Zonder een duidelijk strategisch doel hebben zelfs de beste klantgegevens weinig waarde en kan het zomaar gebeuren dat je afscheid neemt van de verkeerde ‘slechte’ klanten.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in