Varkenssites misleiden consument
Dat staat in een uitspraak van de Reclame Code Commissie. De Partij voor de Dieren (PvdD) bracht de uitspraak gisteren naar buiten. Deze partij diende in april een klacht in bij de commissie over de imagocampagne van de varkenshouderij. Ook uitte ze harde kritiek op Landbouwminister Gerda Verburg, die de campagne mogelijk maakte met een startsubsidie van 100.000 euro.
In de campagne prijst Bennie Jolink, bekend van de rockgroep Normaal, via reclameboodschappen op de radio en via internet de zogenoemde zichtstallen aan. Burgers kunnen hier zonder vooraf een afspraak te maken, binnenlopen om de leefomstandigheden van de varkens te bekijken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe Partij voor de Dieren vindt dat de campagnes ten onrechte de indruk wekken dat deze stallen representatief zijn voor de moderne varkenshouderij in Nederland. De Reclame Code Commissie is het eens met de partij wat betreft de informatie op de websites maar heeft een minder hard oordeel over de radioboodschap. Die is ´op zichzelf beschouwd niet misleidend'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid