Overslaan en naar de inhoud gaan

Design rules!

Procter & Gamble stond zo’n tachtig jaar geleden aan de wieg van het merkenbeleid. Nu geven ze er, noodgedwongen, een nieuwe draai aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen in de jaren dertig van de vorige eeuw P&G als eerste bedrijf ter wereld het merk centraal stelde, werd de vormgeving van producten meteen een cruciaal onderdeel van Brand Management. Intussen is er veel veranderd, maar sommige dingen ook weer niet. Waar voorheen de boodschap werd uitgedragen: ‘Kijk eens hoe geweldig onze merken zijn’ is het nu veel meer: ‘De consument is de baas!’ De nadruk op de vormgeving en verpakking heeft een nieuwe impuls gekregen. De huidige P&G-baas, Alan Lafley, is namelijk een fervent aanhanger van de gedachte dat design de verbinding vormt tussen merk en gebruiker.

related partner content for mobile comes here

In dat licht valt ook de revival van het aan burnout lijdende P&G-merk Herbal Essences te begrijpen. Het shampoomerk is van een nieuw imago voorzien, waarbij handig gebruik is gemaakt van de flower power uitstraling die het in de jaren zeventig zo geliefd maakte. Vanuit de gedachte dat haarverzorging meestal allesbehalve leuk is, werd de slogan ‘hair care with a twist’; de verpakking laat een moderne versie van vroegere kaleidoscopische kleurpatronen zien.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in