Design rules!


Toen in de jaren dertig van de vorige eeuw P&G als eerste bedrijf ter wereld het merk centraal stelde, werd de vormgeving van producten meteen een cruciaal onderdeel van Brand Management. Intussen is er veel veranderd, maar sommige dingen ook weer niet. Waar voorheen de boodschap werd uitgedragen: ‘Kijk eens hoe geweldig onze merken zijn’ is het nu veel meer: ‘De consument is de baas!’ De nadruk op de vormgeving en verpakking heeft een nieuwe impuls gekregen. De huidige P&G-baas, Alan Lafley, is namelijk een fervent aanhanger van de gedachte dat design de verbinding vormt tussen merk en gebruiker.
In dat licht valt ook de revival van het aan burnout lijdende P&G-merk Herbal Essences te begrijpen. Het shampoomerk is van een nieuw imago voorzien, waarbij handig gebruik is gemaakt van de flower power uitstraling die het in de jaren zeventig zo geliefd maakte. Vanuit de gedachte dat haarverzorging meestal allesbehalve leuk is, werd de slogan ‘hair care with a twist’; de verpakking laat een moderne versie van vroegere kaleidoscopische kleurpatronen zien.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid