Joost update
Preview ervaringen werden al eerder besproken en ook ik had het voorrecht om beta tester te zijn. Mijn belangrijkste conclusie; grootmacht in wording.
Er is inmiddels al wat meer informatie te vinden op hun site www.joost.com en de beta versie is nu voor iedereen te testen. Verder wordt een groot gedeelte van de beschikbare kanalen gepresenteerd. Wat ik zelf ook erg aardig vond was een filmpje waarin uitgelegd wordt wat Joost is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVoor marketeers is Joost natuurlijk ook een platform om in de gaten te houden.
Joost heeft de potentie om een erg grote speler te worden en zij vinden steun bij grote spelers in de media wereld gezien het feit dat (o.a) National Geographic, MTV and VH1 zich al bij Joost hebben aangesloten. Onlangs hebben ze op hun blog ook gemeld dat Amerika's meest bekeken netwerk CBS op Joost zal verschijnen. Dat betekent dat programma's als CSI, CSI: Miami, CSI: NY, CBS Evening News en CBS Sportsline on-demand te zien zijn op Joost.
zie hier het complete kanalen overzicht.
Dat het ontzettend web 2.0 is blijkt wel uit de korte uitleg die ze zelf geven over wat het platform inhoudt:
You get great internet features too, such as search, chat and instant messaging,, built right into the program - so you find shows quickly and talk to your friends while you watch. And with no schedules to worry about, you can watch whatever you want, whenever you like - as often as you want. Joost is completely free, and works with most modern PCs and Intel Mac-based computers with a broadband connection. Get Joost today!
Op hun blog is verder te lezen dat ze een batterij servers naar LA hebben laten komen en deze zijn inmiddels geinstalleerd (zie foto's). Verder geven ze zelf aan 'this spring' hun launch te gaan beleven dus dat kan niet lang meer duren.
Ik kijk er naar uit in ieder geval. Niet perse om er veel gebruik van te gaan maken, maar meer als een nieuw sterk platform.
Tot slot nog even mijn eigen ervaringen:
Ik denk op de eerste plaats dat Joost er goed aan gaat doen om al gelijk vanaf het begin advertenties te integreren. Bij bijvoorbeeld YouTube was dat niet de opzet en doordat zij nu een inkomen moeten gaan genereren zal er een verandering optreden die de consument misschien als vervelend kan gaan ervaren.
Ten tweede vind ik het gemak waarmee alles te bedienen is verbazend. Het gebruiksgemak zorgde er bij mij voor dat ik het platform ook erg goed leerde kennen, waar ik in het verleden bij nieuwe zaken nog wel eens afhaakte doordat het erg lastig te gebruiken was. Zelf mijn besturingsknoppen (play/pauze, stop, next, previous) op mijn laptop voor muziek en video werken. Die werken niet eens bij de programma's waarbij ze zouden moeten werken.
Ook vind ik dat de mogelijkheden van internet en de oude traditionele elementen van tv perfect zijn verweven. Je kijkt eigenlijk gewoon tv, maar met de interactie en accessability die internet biedt.
Klein puntje van kritiek. Sommige zenders zagen er bij mij wat minder uit, maar dat kan ook aan mijn pc/verbinding liggen. Misschien iemand dezelfde ervaring?
Als laatst wil ik even iets aanhalen wat ik zelf echt subliem vind...wanneer je Joost afsluit krijg je zo'n mooi klein simpel effectje dat je ook kreeg wanneer je vroeger een tv afsloot...zo streep die dan in een klein bolletje in het midden van het scherm veranderd in een fractie van een seconde. Misschien draaf ik door, maar vond het erg grappig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid