Effie-jury nomineert recordaantal cases
Volgens juryvoorzitter Alexander Ribbink onderstreept dit de kwaliteit van de inzendingen. De tweede jureringsronde staat gepland voor eind mei. De Effies van 2007 worden op 4 juli uitgereikt.
Vorig jaar nomineerde de Effie-jury 30 procent van de inzendingen. De groei van het aantal ingezonden cases met ruim de helft, ziet Ribbink bovendien als ‘een duidelijk signaal dat we in Nederland de goede kant op gaan op het terrein van het meten van communicatie-effectiviteit’.
Unilever is als enige adverteerder tweemaal genomineerd, met de campagnes ‘Robijn doet de was bij’ (UbachsWisbrun/JWT) en ‘Unox blijft Unox’ (TBWANeboko). Zes bureaus sleepten twee nominaties binnen: DDB Amsterdam (Lotto, Centraal Beheer), FHV BBDO (Campina, Schiphol), Publicis (Koninklijke Landmacht, Bolton), TBWANeboko (’Unox blijft Unox’/Albert Heijn), Van Walbeek Etcetera (Nrc.next, Bol.com) en Y&R Not Just Film (Danone, 3FM).
Eenmaal genomineerd zijn: BeyenMeyer (Monsterboard.nl), BSUR Agency (G+J Nederland/Glamour Magazine), Clockwork (ABN Amro Markets), Doom & Dickson (Amstel), Hemels van der Hart (CDA), N=5 (Nuon Retail), Selmore (Coca-Cola Nederland), UbachsWisbrun/JWT (’Robijn doet de was bij’), Weda Groep (De Friesland Zorgverzekeraar) en XXS (Nierstichting Nederland).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid