Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie-jury nomineert recordaantal cases

De Effie-jury heeft afgelopen donderdag 22 van de 53 ingezonden cases genomineerd. Ten opzichte van het aantal ingezonden cases is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens juryvoorzitter Alexander Ribbink onderstreept dit de kwaliteit van de inzendingen. De tweede jureringsronde staat gepland voor eind mei. De Effies van 2007 worden op 4 juli uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar nomineerde de Effie-jury 30 procent van de inzendingen. De groei van het aantal ingezonden cases met ruim de helft, ziet Ribbink bovendien als ‘een duidelijk signaal dat we in Nederland de goede kant op gaan op het terrein van het meten van communicatie-effectiviteit’.
Unilever is als enige adverteerder tweemaal genomineerd, met de campagnes ‘Robijn doet de was bij’ (UbachsWisbrun/JWT) en ‘Unox blijft Unox’ (TBWANeboko). Zes bureaus sleepten twee nominaties binnen: DDB Amsterdam (Lotto, Centraal Beheer), FHV BBDO (Campina, Schiphol), Publicis (Koninklijke Landmacht, Bolton), TBWANeboko (’Unox blijft Unox’/Albert Heijn), Van Walbeek Etcetera (Nrc.next, Bol.com) en Y&R Not Just Film (Danone, 3FM).
Eenmaal genomineerd zijn: BeyenMeyer (Monsterboard.nl), BSUR Agency (G+J Nederland/Glamour Magazine), Clockwork (ABN Amro Markets), Doom & Dickson (Amstel), Hemels van der Hart (CDA), N=5 (Nuon Retail), Selmore (Coca-Cola Nederland), UbachsWisbrun/JWT (’Robijn doet de was bij’), Weda Groep (De Friesland Zorgverzekeraar) en XXS (Nierstichting Nederland).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in