Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier lanceert radiocampagne tegen 'sloopmelk'

Volgens de dierenwelzijnsorganisatie 'mogen we beter verwachten van A-merken'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wakker Dier begint maandag met een radiocampagne tegen zogeheten sloopmelk. In de spotjes stelt de dierenwelzijnsorganisatie dat populaire producten van zuivelfabrikanten FrieslandCampina, Danone en Arla Foods gemaakt worden van melk van koeien die zijn doorgefokt om meer melk te produceren dan goed voor ze is.

related partner content for mobile comes here

'Ook bekende producten zoals Campina halfvolle melk, Danoontje en Melkunie Breaker worden gemaakt met sloopmelk', zegt Leonie Vestering van Wakker Dier. De spotjes richten zich specifiek op deze producten. 'Je mag beter verwachten van deze A-merken.'

Slopend leven

Wakker Dier wil dat zuivelproducten minimaal voldoen aan de eisen van één ster van het Beter Leven Keurmerk van de Dierenbescherming of van Nederlands biologisch (EKO). Deze keurmerken leggen de nadruk op gezondere dieren die minder melk hoeven te geven en in betere omstandigheden leven. Volgens Wakker Dier heeft op dit moment minder dan tien procent van de zuivelproducten in de supermarkten een van deze keurmerken.

'De meeste melkkoeien leiden een slopend leven voor goedkope zuivel', zegt Vestering. 'Dat moet stoppen.'

Reactie Arla

Arla stelt dat 'dierenwelzijn en melkproductie hand in hand gaan' en dat de Arla-melkveehouders moeten voldoen aan de eisen van een kwaliteitsprogramma. De koeien moeten gezond zijn, voldoende leefruimte hebben en er mogen geen hormonen worden gebruikt om de melkproductie te verhogen.

Wakker Dier heeft drie verschillende radiospotjes gemaakt voor respectievelijk FrieslandCampina, Danone en Arla Foods. Bekijk hieronder een YouTube-video die een campagneuiting toont.

(Bron: ANP / Redactie Adformatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in