Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze campagne zoekt huiseigenaren met een kamer over voor jongeren uit kwetsbare situaties

Closed on Monday ontwikkelde de wervingscampagne voor Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht.
Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht
Een still uit de campagnevideo
Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht
Een still uit de campagnevideo

Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht doen een oproep aan huiseigenaren 'met een groot hart en een beetje ruimte', concreet een kamer die (doorgaans) niet gebruikt wordt. De maatschappelijke organisaties zijn op zoek naar tijdelijke kamers voor jongeren uit kwetsbare situaties, want zo'n jongere die achttien wordt, loopt kans om dakloos te raken omdat de jeugdhulp kan stoppen.

related partner content for mobile comes here

Lege nest-syndroom

De wervingscampagne, ontwikkeld door Closed on Monday en geproduceerd in samenwerking met less.noise, moet woningeigenaren laten zien dat die lege kamer beschikbaar stellen aan een jongere heel waardevol kan zijn. En het kan ook gezellig zijn, melden de partijen. Zeker voor wie (stiekem) last heeft van het 'lege nest-syndroom'. 

Bij de campagne hoort de leus 'Een huisgenoot voor even, een ervaring voor het leven.' 

Het doel van de campagne is om voor de jaarwisseling minimaal honderd kamers te verhuren (of bijbehorende aanvragen te verwerken), vertelt Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday, desgevraagd. 

Niet alleen op maandag

De campagne loopt daarom ook tot het einde van het jaar, met extra nadruk op de beginfase. De eerste maand adverteren Het Vergeten Kind en Kamers met Aandacht namelijk niet alleen online (Meta en Google) en bij digitale DPG-titels zoals AD.nl, maar draaien ze ook reclames op landelijke radio en abri's in verschillende steden. 

De partijen kiezen ook voor een printadvertentie in het Parool, de Volkskrant en NRC en herhalen die boodschap dit najaar nog een keer, licht Sassen toe. 

Het Vergeten Kind koos na een pitchtraject in mei voor Closed on Monday, een maatschappelijk bureau dat op maandagen gratis werkt voor onder meer goede doelen. 'Dit is hopelijk de start van een langere samenwerking waar ze voor ons hebben gekozen na een pitchtraject', verklaart Sassen de campagne. 'Dit is een doordeweekse, oftewel betalende, klant waar we in de samenwerking wel drie maandagen beschikbaar hebben gesteld. Kosteloos dus. Tijdens die maandagen hebben we de campagne verder geoptimaliseerd.'

Bekijk de campagnevideo hieronder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in