Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo inside?

Vanmorgen in de auto werd ik geprikkeld door een radiocommercial van Volvo. Daarin werd uitgelegd dat de driepuntsautogordel een uitvinding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmorgen in de auto werd ik geprikkeld door een radiocommercial van . Daarin werd uitgelegd dat de driepuntsautogordel is van Volvo. En er dus in elke auto een beetje 'Volvo inside' zit.

related partner content for mobile comes here

Een bekende strategie die eerder door maar ook door bijvoorbeeld gebruikt werd (en die Philips misschien ooit had moeten gebruiken voor de cd-speler). Een strategie die het in de 'Wist-je-dat?-PR' vaak aardig doet. Maar of het nou zo handig is in dit specifieke geval?

Dat de Volvo een veilige auto is, weet iedereen volgens mij. Mede dankzij . Is het dan slim om juist op dat vlak je communicatiebudget in te zetten? Het nog sterker maken van je grootste USP verkiezen boven het versterken van je zwaktes? Was het niet slimmer geweest om juist te kiezen voor milieu, design, functionaliteiten of prijs-kwaliteit? Wat vinden de reclamestrategen en marketeers hiervan?

Bij mij heeft het alvast (nog) niet gewerkt. Ik ben toevallig net begonnen aan het koopproces van een nieuwe auto. Nu weet ik dus dat de veiligheid van Volvo in alle auto's zit, dan hoef ik daarvoor alvast niet voor Volvo te kiezen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in