Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: 30 procent meer in media

De bestedingen van Unilever (Home & Personal Care, Foods en Ice Cream & Frozen Food) in de media zijn in 2005 met zo’n 30 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Unilevers mediabaas Harry Dekker in vakblad Adformatie. Unilever is daarmee nu verreweg de grootste adverteerder van Nederland.

related partner content for mobile comes here

Na Unilever volgt KPN, dat (van december 2004 tot en met november vorig jaar) zo’n 106 miljoen euro in de media besteedde (inclusief Planet Media Groep). Beide concerns zijn klant bij MindShare.

Vooral de Unilever-bestedingen aan onlinemedia zijn fors gegroeid, tot een verdrievoudiging ten opzichte van 2004. Daarnaast is men ook meer gaan besteden aan outdoor en in tijdschriften. Tv blijft het belangrijkste medium voor de fastmover: zo’n 65 pct van het budget wordt op tv uitgegeven. Toch neemt het belang van tv jaar na jaar iets af. Dekker: ‘Unilever is geconditioneerd in tv, zo’n mammoettanker moet je langzaam een paar graden laten draaien.’

Dekker zegt te kunnen terugkijken op een buitengewoon succesvol jaar. ‘Onze investeringen in merken zijn fors toegenomen. Ondanks de transitie naar een ander bureau [Unilever koos internationaal voor MindShare, na een jarenlange samenwerking met Initiative, red.] zijn we dus gewoon blijven groeien en geloven in merken.’
Unilevers mediabaas verwacht dat de media-investeringen ook in 2006 blijven groeien, maar niet in zo’n tempo als het afgelopen jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in