Unilever: 30 procent meer in media


Dat meldt Unilevers mediabaas Harry Dekker in vakblad Adformatie. Unilever is daarmee nu verreweg de grootste adverteerder van Nederland.
Na Unilever volgt KPN, dat (van december 2004 tot en met november vorig jaar) zo’n 106 miljoen euro in de media besteedde (inclusief Planet Media Groep). Beide concerns zijn klant bij MindShare.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVooral de Unilever-bestedingen aan onlinemedia zijn fors gegroeid, tot een verdrievoudiging ten opzichte van 2004. Daarnaast is men ook meer gaan besteden aan outdoor en in tijdschriften. Tv blijft het belangrijkste medium voor de fastmover: zo’n 65 pct van het budget wordt op tv uitgegeven. Toch neemt het belang van tv jaar na jaar iets af. Dekker: ‘Unilever is geconditioneerd in tv, zo’n mammoettanker moet je langzaam een paar graden laten draaien.’
Dekker zegt te kunnen terugkijken op een buitengewoon succesvol jaar. ‘Onze investeringen in merken zijn fors toegenomen. Ondanks de transitie naar een ander bureau [Unilever koos internationaal voor MindShare, na een jarenlange samenwerking met Initiative, red.] zijn we dus gewoon blijven groeien en geloven in merken.’
Unilevers mediabaas verwacht dat de media-investeringen ook in 2006 blijven groeien, maar niet in zo’n tempo als het afgelopen jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid