Tv-reclame in de lift
Op basis van deze groei verwacht de organisatie dat de bestedingen voor heel 2004 voor het eerst boven het totaal van 750 miljoen euro zullen uitkomen. De groei is het grootst geweest in het tweede kwartaal. Dit is mede het gevolg van de aantrekkingskracht voor adverteerders van het EK Voetbal in juni in Portugal. Maar de groei is ook zichtbaar in de andere maanden en doet zich breed in de markt voor.
De verwachtingen voor de tweede helft van het jaar zijn gematigd positief. De vaststelling dat de bestedingen voor televisiereclame groeien stemt tevreden en bevestigt de sterke positie van televisie ten opzichte van andere media. Anderzijds is van een opleving in de communicatiebranche nog geen sprake. De televisie-exploitanten zijn over het geheel genomen toch optimistisch nu de Nederlandse economie voor het eerst sinds eind 2002 weer groeicijfers laat zien en het consumentenvertrouwen langzaam stijgt.
SPOT houdt zich bezig met de promotie van televisie als reclamemedium voor adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid