Tv-fabrikant investeert in 3D
Er is heilig geloof in de kracht van de technologie, maar de consument pikt het naar verwachting langzaam op. Samsung heeft half maart in Nederland de primeur met een 3D-tv. Marketingmanager Raymond Mesterom spreekt van 'de belangrijkste vernieuwing sinds de introductie van kleurentelevisie'. Samsung pakt het groots aan: met reclamecampagnes en displays die in winkels de technologie aan consumenten laten zien.
De tv-markt kan een nieuwe impuls gebruiken. Vorig jaar steeg de verkoop van tv's nog wel, maar niet meer zo hard als in 2008. Bovendien werden consumenten prijsbewuster. 3D-televisie overtuigt kopers misschien om toch voor een duurder exemplaar te gaan. Een 3D-exemplaar (ook geschikt voor gewoon tv-kijken) kost al gauw 1700 euro, terwijl de gemiddelde verkoopprijs van een tv vorig jaar ruim 650 euro bedroeg.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe industrie wijst nu vooral naar het succes van de film Avatar om haar overstap te verklaren. Van alle grote tv-fabrikanten is Philips het voorzichtigst. Het concern brengt vooralsnog geen tv's uit waarin een 3D-zender is geïntegreerd. De duurdere modellen van Philips zijn 3D-ready en kunnen met een uitbreidingsset beelden driedimensionaal weergeven. Sony gokt zowel op tv's die 3D-ready zijn als op tv's waar de technologie geheel is ingebouwd.
Philips vindt dat consumenten zelf maar moeten bepalen of ze willen investeren in 3D. Het zal in eerste instantie vooral een markt zijn voor 'frontrunners', mensen die snel nieuwe technologie omarmen. Met 3D-ready zijn tv's er in ieder geval klaar voor, zo straalde Philips uit in Barcelona.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid