Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-fabrikant investeert in 3D

Fabrikanten brengen de komende maanden hun eerste tv's op de markt die beelden in 3D kunnen weergeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is heilig geloof in de kracht van de technologie, maar de consument pikt het naar verwachting langzaam op. Samsung heeft half maart in Nederland de primeur met een 3D-tv. Marketingmanager Raymond Mesterom spreekt van 'de belangrijkste vernieuwing sinds de introductie van kleurentelevisie'. Samsung pakt het groots aan: met reclamecampagnes en displays die in winkels de technologie aan consumenten laten zien.

related partner content for mobile comes here

De tv-markt kan een nieuwe impuls gebruiken. Vorig jaar steeg de verkoop van tv's nog wel, maar niet meer zo hard als in 2008. Bovendien werden consumenten prijsbewuster. 3D-televisie overtuigt kopers misschien om toch voor een duurder exemplaar te gaan. Een 3D-exemplaar (ook geschikt voor gewoon tv-kijken) kost al gauw 1700 euro, terwijl de gemiddelde verkoopprijs van een tv vorig jaar ruim 650 euro bedroeg.

De industrie wijst nu vooral naar het succes van de film Avatar om haar overstap te verklaren. Van alle grote tv-fabrikanten is Philips het voorzichtigst. Het concern brengt vooralsnog geen tv's uit waarin een 3D-zender is geïntegreerd. De duurdere modellen van Philips zijn 3D-ready en kunnen met een uitbreidingsset beelden driedimensionaal weergeven. Sony gokt zowel op tv's die 3D-ready zijn als op tv's waar de technologie geheel is ingebouwd.

Philips vindt dat consumenten zelf maar moeten bepalen of ze willen investeren in 3D. Het zal in eerste instantie vooral een markt zijn voor 'frontrunners', mensen die snel nieuwe technologie omarmen. Met 3D-ready zijn tv's er in ieder geval klaar voor, zo straalde Philips uit in Barcelona.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in