Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympische Spelen: schaatsers en snowboarders krijgen meeste buzz

Nielsen meet over wie en wat het meeste wordt gepraat tijdens deze Olympische Spelen in Vancouver.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amerikanen praten het liefste over schaatsers (!) en snowboarders, zo blijkt uit de buzz-metingen. Nielsen analyseerde de online discussies rond 25 populaire atleten en medaille-winnaars.

related partner content for mobile comes here

De schaatser Apolo Ohno (foto) krijgt van iedereen de meeste buzz, ondanks het feit dat hij tot nu toe ‘ slechts’ een zilveren medaille mee naar huis mag nemen. Maar het is juist zijn opmerking dat hij meer medailles mee naar huis wil nemen dan Bonnie Blair (die van alle Amerikaanse atleten de meeste medailles won op de Olympische Winterspelen) dat hij zoveel WOM genereert.

Daarna komt Shaun White, een Amerikaanse snowboarder, die het met bijnamen moet doen als ‘ de vliegende tomaat’ en ‘ the animal’ . Hij maakt dit jaar veel kans op een medaille, maar verleent ook zijn naam aan veel merken en is erg populair onder de jongeren. De derde plek gaat naar Nodar Kumaritashvili, de Georgische rodelaar die zo tragisch om het leven kwam tijdens een training, vlak voor de Spelen. hij is de enige niet-Canadees of Amerikaan in de buzz top-10.

Maar ook de stad Vancouver profiteert van de online buzz rond de Olymische Spelen. Net als veel merken: merken bijvoorbeeld die adverteerden rondom de openingsceremonie, zien ook veel voordeel. Zo zag Google een piek in merkgerelateerde zoekresultaten die avond en nacht, naar aanleiding van de commercials tijdens de opening van de Spelen.

En Nielsen vond dat de merkherkenning die avond 41 procent hoger lag dan prime time op een normale avond. Kijkers waardeerden de commercials 50 procent meer dan normaal, en wisten zich de boodschap ook beter te herinneren: 67 procent beter dan normaal.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in