Olympische Spelen: schaatsers en snowboarders krijgen meeste buzz


Amerikanen praten het liefste over schaatsers (!) en snowboarders, zo blijkt uit de buzz-metingen. Nielsen analyseerde de online discussies rond 25 populaire atleten en medaille-winnaars.
De schaatser Apolo Ohno (foto) krijgt van iedereen de meeste buzz, ondanks het feit dat hij tot nu toe ‘ slechts’ een zilveren medaille mee naar huis mag nemen. Maar het is juist zijn opmerking dat hij meer medailles mee naar huis wil nemen dan Bonnie Blair (die van alle Amerikaanse atleten de meeste medailles won op de Olympische Winterspelen) dat hij zoveel WOM genereert.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarna komt Shaun White, een Amerikaanse snowboarder, die het met bijnamen moet doen als ‘ de vliegende tomaat’ en ‘ the animal’ . Hij maakt dit jaar veel kans op een medaille, maar verleent ook zijn naam aan veel merken en is erg populair onder de jongeren. De derde plek gaat naar Nodar Kumaritashvili, de Georgische rodelaar die zo tragisch om het leven kwam tijdens een training, vlak voor de Spelen. hij is de enige niet-Canadees of Amerikaan in de buzz top-10.
Maar ook de stad Vancouver profiteert van de online buzz rond de Olymische Spelen. Net als veel merken: merken bijvoorbeeld die adverteerden rondom de openingsceremonie, zien ook veel voordeel. Zo zag Google een piek in merkgerelateerde zoekresultaten die avond en nacht, naar aanleiding van de commercials tijdens de opening van de Spelen.
En Nielsen vond dat de merkherkenning die avond 41 procent hoger lag dan prime time op een normale avond. Kijkers waardeerden de commercials 50 procent meer dan normaal, en wisten zich de boodschap ook beter te herinneren: 67 procent beter dan normaal.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid