Douwe Egberts spaarprogramma krijgt make-over


De waardepunten op de verpakkingen van Douwe Egberts, Pickwick en Senseo worden vanaf vandaag opgepoetst met een loyaliteitsprogramma: Douwe Egberts &meer.
Het waardepunten-systeem van DE bestaat al 80 jaar en de waardepunten op de verpakkingen blijven ook gewoon bestaan. Nieuw is dat consumenten bij deelname een klantenkaart ontvangen, en bij elke besteding in de webshop, winkels en cafés van Douwe Egberts extra spaarsaldo krijgen. Daardoor zal sparen sneller gaan dan nu. De grootste frustratie (ééuwen sparen voor een theelepeltje) lijkt me daarmee weggenomen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr is de mogelijkheid om de uitgeknipte waardepunten online te sparen, er is extra korting in de webshop, maar de programmaleden maken ook sneller kennis met nieuwe producten en worden uitgenodigd voor speciale evenementen.
Douwe Egberts hoopt hierdoor de relatie met consumenten te verstevigen en meer merkbeleving te creëren rond de merken Douwe Egberts, Senseo en Pickwick. Het oude spaarsysteem schoot daarin te kort; volgens DE speelden de waardepunten hierin een centrale rol, terwijl in het nieuwe systeem het zwaartepunt bij de consumenten en de merkbinding ligt.
‘Veel Nederlanders kennen een nostalgisch gevoel bij het huidige spaarsysteem van Douwe Egberts’, aldus Femke-Anna van Zanten, manager Douwe Egberts loyalty & brandstores. ‘Met Douwe Egberts &meer willen we het bestaande spaarprogramma optillen naar een cross-channel loyaliteitsprogramma, waarbij de beleving die consumenten nu ervaren in de winkels en cafés van Douwe Egberts ook wordt doorvertaald naar het nieuwe online platform. We hopen hiermee naast trouwe spaarders van onze huidige waardepunten ook nieuwe doelgroepen aan te spreken, zoals de huidige online generatie die snel een cadeau wil kopen of bijvoorbeeld in onze cafés wil sparen voor een gratis ‘coffee to go’. We gieten het oud-Hollandse gevoel van waardepunten sparen dus in een nieuw jasje.’
Onderzoek
Ter gelegenheid van de start van het nieuwe loyaltyprogramma liet Douwe Egberts door Ruigrok I Netpanel onderzoek uitvoeren naar het spaargedrag onder 581 Nederlandse consumenten. Hieruit blijkt dat 61 procent van de Nederlandse consumenten gratis waardepunten spaart.
52 procent vindt dat sparen slim is, omdat je hiermee ongemerkt iets extra opzij zet. Nederlanders zijn echter ook nuchtere spaarders: zo zegt 66 procent ‘Waarom niet sparen als het gratis is?’en 37 procent ‘Gratis punten sparen is uitgegroeid tot een gewoonte’.
Overige uitkomsten:
- 32 procent van de respondenten die gratis punten sparen, geeft aan hiervoor bepaalde merken te kopen of naar bepaalde winkels te gaan
- 76 procent vindt het aanbieden van waardepunten een goede manier van klantenbinding
- 60 procent van de respondenten die waardepunten sparen, vergeet deze uiteindelijk in te leveren
Douwe Egberts &meer is ontwikkeld i.s.m. met o.a. Conversion Company, LBi Lostboys en Loyalty Lab.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid