Apple meest passievolle merk in Europa
Na Apple komen Sony, Coca Cola, Samsung en Adidas. Opvallend is dat de top 5 gedomineerd wordt door elektronicamerken. De studie is een initiatief van Panelteam, een nieuw Europees online onderzoeksbureau. Panelteam opereert in 15 Europese landen met toegang tot meer dan 1,4 miljoen Europese panelleden.
In het online onderzoek heeft Panelteam onderzocht hoe Europeanen denken over passie op persoonlijk en maatschappelijk vlak. Wat is het meest passievolle merk en wat is het meest passievolle moment uit iemands leven geweest? Naast Apple als meest passievolle Europese merk is het opvallend dat lokale merken het ook goed doen. Zo is Douwe Egberts het meest passievolle merk in Nederland, Bauli in Italië en Arla scoort hoog in Scandinavië. In Engeland staan echte Britse merken zoals Cadbury's, Marmite en Sainsbury's in de lokale top 10 en in het Duitstalige gebied is Milka favoriet.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaLokale tradities worden enorm gewaardeerd. Ieder land is over het algemeen trots op de lokale gebruiken. Toch vindt 40 pct van alle ondervraagden het wel jammer dat er naast lokale tradities bijna geen Europese tradities zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid