Overslaan en naar de inhoud gaan

'Interactieve pre-roll waardevol nieuw merkinstrument'

Interactieve pre-rolls genereren sterkere merkeffecten, trekken meer aandacht, verhogen de conversie en worden beter gewaardeerd en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Metrixlab in opdracht van Sanoma Digital, Lassie en bureau SuperHeroes. Het bureau onderzocht twee interactieve online pre-rolls van Lassie.

related partner content for mobile comes here

De interactieve pre-rolls waren onderdeel van een campagne rondom 50 jaar Lassie Toverrijst. De pre-rolls, ontwikkeld door SuperHeroes, werden over een periode van 6 weken ingezet op en - twee videoplatformen binnen het Sanoma Digital netwerk. In deze periode was Lassie in geen ander medium aanwezig.

De twee interactieve pre-roll uitingen die onderzocht zijn, waren ;Kommetje Kommetje&;">'Kommetje Kommetje' en ;De Toverpan&;">'De Toverpan'. 'Kommetje Kommetje' bestond uit een spel waarin de bezoeker kon kiezen onder welk kommetje een cherrytomaatje was verstopt. Na klikken op het juiste kommetje kon het spel nog een keer worden gespeeld. 'De Toverpan' was een zogenaamde out-of-player pre-roll, waarbij de Toverpan met een klap naar beneden viel in de videoplayer. De bezoeker kon vervolgens aan een hendel te trekken voor een rijstrecept.

Uit het onderzoek komt naar voren dat de interactieve pre-rolls een sterker effect hebben dan standaard pre-rolls of commercials op met name spontane merkbekendheid en top-of-mind awareness. Daarnaast blijkt de mate waarin de twee uitingen de aandacht trokken bijna drie maal zo hoog als een standaard pre-roll. De pre-rolls werden ook bijna helemaal uitgekeken. De herinneringsindex van de uitingen bleek bijna vier keer hoger dan de benchmark van een normale pre-roll.

Binnen het onderzoek is ook de clickconversie van de uitingen onderzocht. In de campagne zijn de interactieve Lassie pre-rolls samen met een companion ad ingezet voor optimale conversie. De clickrate vanuit de pre-roll in combinatie met de companion ad was bijna twee keer zo hoog als die van een reguliere Lassie pre-roll zonder interactie (7,59% voor de Kommetje uiting vs. 4% voor een normale pre-roll).

Over het onderzoek naar interactieve pre-rolls is een gepubliceerd, waarin de onderzoeksopzet en resultaten uitgebreid worden toegelicht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in