Overslaan en naar de inhoud gaan

Totta Brand Lab van start

Onderzoeksbureau Totta Research begint een nieuwe specialisatie op het gebied van merken: Totta Brand Lab.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Celeste Miller - sociaal psycholoog en oprichter vanDutch Butterfly - leidt Totta Brand Lab, dat merkonderzoek richt op de &;emotionele, intuïtieve consument&;.
 
Miller: &;De dieperliggende fundamentele emotionele drijfveren van de doelgroep en de mate waarin het merk hieraan appelleert worden inzichtelijk gemaakt met de Intuïtieve Associatie Test.&; Miller ontwikkelde deze online tool, waarbij gamification en tijdsdruk gebruikt worden om de invloed van de ratio te minimaliseren en het intuïtieve gevoel te laten spreken. &;Als 95% van onze keuzes in het dagelijks leven gebaseerd zijn op intuïtie, waarom hechten we in onderzoek dan zoveel waarde aan rationele antwoorden?&;, zegt Miller.

Het belang van het meten van onze fundamentele drijfveren is volgens Totta Research gebaseerd op  waaruit blijkt dat, naast merkbekendheid en functionele merkverwachtingen, onze 24 fundamentele emotionele drijfveren (zoals loyaliteit, status, plezier) voornamelijk bepalen hoe verleidelijk en sterk een merk is. Totta Brand Lab voorspelt met het meten van deze drijfveren de merkvoorkeur en –keuze van consumenten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in