Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken succesvolste Olympische inhaker

De lezers van De Telegraaf kozen de advertentie van Heineken als beste Olympische inhaker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met hulp van Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) beoordeelden bijna 1000 lezers en websitebezoekers 30 inhaakadvertenties op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

Alle inhaakadvertenties streden mee naar de prijs van ‘Wakkere Inhaker Olympische Spelen 2014’.  Uiteindelijk won Heineken met de Holland Heineken House-uiting:

Mensen zien hier meteen dat het biermerk de afzender is. Heineken weet als geen ander merk, in te spelen op het positieve gevoel. De advertentie levert het meeste gespreksstof op. Ook wekt hij van alle advertenties het meeste interesse voor het merk. De advertentie spreekt aan en men vindt het logisch dat Heineken op deze manier inhaakt op de Olympische Winterspelen.

Zilver: KNSB

De bedankadvertentie van de KNSB werd beloond met een tweede plaats. Dat de KNSB haar sporters bedankt, vinden mensen heel logisch en vanzelfsprekend. Ondanks dat er meerdere merken genoemd worden, is duidelijk dat de KNSB de afzender is. De KNSB lift mee op het succes en het positieve gevoel. Een logische en actuele link met de gebeurtenissen stuwt de waardering omhoog en overstijgt de effectiviteit van originaliteit en humor.

Brons: Gazelle 

Gazelle haakt volgens het onderzoek op een hele leuke en spraakmakende manier in op de Olympische Spelen. Van alle inhakers is deze advertentie het meest actueel en origineel. Dat de advertentie niet wint, heeft vooral te maken met de wijze waarop het merk wordt gecommuniceerd. Wanneer mensen deze advertentie zien, is er twijfel over wie de afzender is, Gazelle of NOC*NSF. De slogan slaat zowel op de fiets als op de sporters. Dit vinden mensen heel leuk en sympathiek.

Net buiten het podium, Beslist.nl en NOC*NSF:

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in