Overslaan en naar de inhoud gaan

Big Bang Beans blijkt fictieve campagne JCDecaux

De opvallende buitenreclamecampagne van Big Bang Beans - vetverbrandende bonen - is afkomstig van outdoorexploitant JCDecaux.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De posters van Big Bang Beans waren vorige week - sinds 18 februari - overal te zien (Nationaal Abrinetwerk in 50 steden). Veel mensen vroegen zich af: wat zijn Big Bang Beans en waar kan ik deze natuurlijke vetverbranders kopen?

Maar het ging hier niet om een campagne voor &;wonderbonen&;, maar om een fictieve campagne van JCDecaux zelf. De exploitant wilde hiermee de effectiviteit en het bereik van buitenreclamecampagnes meten. 

related partner content for mobile comes here

De resultaten zijn volgens JCDecaux als volgt (gemeten op campagnedag 6): 
- Searches via Google: +22.000
- Doorklikpercentage: 30%
(N.B. > 3% is goed, > 10% bijzonder goed – Bron: Google)
- Rechtstreekse bezoeken (uniek): 10.000+ personen
(N.B. webadres stond niet op poster vermeld)
- 77% van de zoekopdrachten zijn uitgevoerd op mobiele apparaten (smartphones 68%, tablets 9%)
Zoekopdrachten werden in hoge frequentie uitgevoerd tussen 07:00 – 01:00 uur; gezien het hoge aantal mobiele zoekopdrachten suggereert dit dat de campagne gedurende zestien uur per dag een hoog bereik genereerde
- Bereik : 50.000+ personen, met hoogste piek tijdens de eerste twee campagnedagen


Effect
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: “Naast de bestaande onderzoeken naar de effectiviteit van buitenreclame, onderzoeken wij zelf continue wat het effect, het bereik en dus de kracht van buitenreclame is. De resultaten van de Big Bang Beans-campagne staven onze overtuiging dat buitenreclame een krachtig medium is voor campagnes: er is bij mijn weten geen enkel ander medium in staat om voor een onbekend, niet bestaand merk in zo&;n korte tijd zo&;n enorme bekendheid te realiseren. Dit is mede te danken aan de toename van het mobiele zoekgedrag, vooral onder jongeren. Dankzij mobiel internet kunnen voorbijgangers op straat direct de interactie aangaan, zodra een poster hun interesse wekt. Het juiste ontwerp en de juiste boodschap op de poster zelf is in deze dus cruciaal. Big Bang Beans toont bijvoorbeeld aan dat het gebruik van humor daadwerkelijk beslissingen van consumenten kan beïnvloeden.&;

De Big Bang Beans campagne loopt van 18 tot en met morgen. Parallel aan de buitenreclamecampagne is er een online advertentie-campagne actief via Google Adwords. Zoekt men via Google naar de vetverbrandende bonen, dan verschijnt direct een online advertentie.

Het is niet dat JCDecaux een fictieve campagne voert om de kracht van het medium aan te tonen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in