Overslaan en naar de inhoud gaan

The Media Exchange: verdubbeling adverteerders online radio in 2016

Ook de omzet is verdubbeld.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In 2016 hebben meer dan 160 adverteerders online radio ingezet, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Omzetcijfers maakt The Media Exchange niet bekend. OMS doet sinds 2015 de reclameverkoop van The Media Exchange, het onafhankelijke tradingplatform waarop mediabureaus reclamezendtijd van online radiostations kunnen inkopen.

Dit jaar staat volgens Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange, in het teken staan van verdere ontwikkeling om het medium radio ‘programmatic’ te kunnen inkopen.

Toegevoegde waarde
The Media Exchange en OMS laten verder onderzoeksbureau MeMo2 onderzoeken wat de toegevoegde waarde is van de ruim 60 online themazenders op de reguliere FM-radiocampagne. Daarbij gaat het om de toegevoegde waarde in bereik en of de combinatie van on- en offline radio beter scoort op de belangrijke KPI’s, zoals herkenning en het aanzetten tot actie naar de site. De resultaten daarvan worden binnenkort bekendgemaakt.

Vorig jaar kwam uit continue bereiksonderzoek van MeMo2 naar voren dat van de Nederlanders online naar radio luistert. In 2014 gaf 44 procent van de Nederlanders aan weleens online naar de radio te luisteren. In 2015 was dit percentage gestegen tot 49 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in