Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken Top 40: Sony en LG blijven achter

Consumentenelektronica: Samsung en Philips aan elkaar gewaagd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voor het samenstellen van de wekelijkse Merken Top 40 wordt heel veel informatie verzameld. Op basis daarvan voeren we veel aanvullende analyses uit. Dit levert waardevolle inzichten op, waarvan we er elke week een delen. Deze week kijken we naar de branche consumenten elektronica.

related partner content for mobile comes here

Samsung is vrijwel standaard aanwezig in de lijst, het heeft er maar één week niet in gestaan. Vorige week was het nog de onbetwiste nummer 1, deze week zijn ze flink gezakt en moeten ze Philips voor laten gaan. Sony is nu voor de tweede week genoteerd en ook iets gestegen ten opzichte van vorige week. LG is de laatste weken de grote afwezige. Hoe kan dat?

Als we naar de drie gemeten waarden kijken, dan zie je al meteen dat Samsung en Philips het erg goed doen op waardering. Bij een gemiddelde waardering in de lijst van zo&;n 21%, scoren zij respectievelijk 32% en 33%. Sony (19%) en LG (15%) blijven ver achter.

Verder geeft zowel Sony als LG maar weinig uit, waarbij LG veruit het laagste scoort op de bestedingen. Samsung en Philips blijven ook hier aan elkaar gewaagd. Kijkend naar de afgelopen drie weken is het bijna stuivertje wisselen: de eerste twee weken deed Samsung het beter, de afgelopen week scoorde Philips het hoogst.

Last but not least is de factor social. Voor de Merken Top 40 kijken we daarbij naar het aantal mensen dat een online uiting van een merk heeft gezien (gemiddeld 10-15 miljoen). Samsung is hierin de absolute topper, dat had de afgelopen drie weken een gemiddeld weekbereik van ruim 90(!) miljoen. Sony scoort met 40 miljoen beter dan Philips. Dat zit op hetzelfde niveau als LG, zij bereiken ieder 11 miljoen mensen per week.

LG is op alle fronten de verliezer, maar met name op waardering en bestedingen blijven ze achter. Samsung wint het (zeker vorige week) vooral op social, in combinatie met een hoge waardering. De &;Live 360&;-campagne heeft zijn waarde wel bewezen. Philips is een stabiele subtopper, maar Sony komt eraan.

Gaat het Sony lukken om Samsung en Philips voorbij te streven? Maakt LG een comeback? Aanstaande vrijdag gaan we het zien in de nieuwe Merken Top 40!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in