Overslaan en naar de inhoud gaan

SOS Kinderdorpen begint social media platform

SOS Kinderdorpen introduceert het social media platform SOSR.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op worden gebruikers uitgenodigd om gunsten aan te bieden en te kopen voor een vast bedrag van vijf euro. Het concept is ontworpen om een jongere doelgroep te bereiken en hen op pro-actieve manier te betrekken bij de internationale kinderhulporganisatie.

related partner content for mobile comes here

Doel van het platform is om fondsen te werven en interactie met de achterban te stimuleren. Ook biedt SOSR de mogelijkheid om met het inzetten van eigen talent en creativiteit een bijdrage te leveren aan SOS Kinderdorpen. Via sociale media kan men de betrokkenheid direct aan (online) vrienden laten zien.

SOSR heeft een ‘marktplaatsachtige’ werking: bezoekers kunnen gunsten aanbieden en afnemen. De aanbieder kiest zelf of de opbrengst van zijn gunst voor 100 of 10 procent ten goede komt aan de internationale kinderhulporganisatie.

Marcel Beerthuizen, algemeen directeur SOS Kinderdorpen: 'Er wordt in de sector wel eens getwijfeld aan de betrokkenheid en geefbereidheid van jonge mensen. Jongeren reageren niet op de traditionele middelen als direct mail, maar zij willen zich wel degelijk inzetten voor een goed doel. Met dit platform bieden wij hen de mogelijkheid om in hun eigen sociale omgeving op een creatieve manier bij te dragen aan onze doelstellingen. Met SOSR willen we niet alleen een sympathiek platform neerzetten om een jongere doelgroep bekend te maken met ons werk, maar streven we er ook naar om anderhalf miljoen euro in te zamelen voor de bouw van een nieuw SOS kinderdorp.'

SOSR is bedacht en ontwikkeld door concept & productie-bureau DPPLR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in