Scholen zijn begonnen-actie VVN krijgt nieuwe jas


Het is de grootste en bekendste actie van Veilig Verkeer Nederland. Dit jaar echter in een nieuwe jas.
De scholen-actie informeert jaarlijks alle verkeersdeelnemers over de toegenomen verkeersdrukte na de altijd stille vakantieperiode. Iedereen kent wel de spandoeken over de weg. Dit jaar behalve voor het basisonderwijs, ook bedoeld voor voortgezet onderwijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVVN wilde echter een nieuwe frisse uitstraling omdat de oude vormgeving al meerdere jaren meeging. Daarbij is gekozen voor een crossmediale aanpak, met print, outdoor, online, radio, pr en educatie op scholen.
De actie is doorvertaald naar de virtuele omgeving van Habbo, waarbij spandoeken in het hotel worden opgehangen, en kinderen en jongeren worden opgeroepen om verkeersacties te organiseren in hun hotelkamers. Net zoals op school gebeurt.
Daarnaast wordt in de tv-serie Spangas aandacht besteed middels nonspot: in de serie speelt een jongen die eerder zijn vriendin verloor door een verkeersongeluk. Hij organiseert op school acties om meer aandacht voor veiligheid in het verkeer te vragen.
Maar de uitingen moeten in de eerste plaats opvallen bij automobilisten. Wat denken jullie, gaat dat gebeuren? Ik heb een aantal uitingen onder elkaar gezet.
De nieuwe:
De oude:
Nog een oude:
Naast deze actie start VVN ook met een imagocampagne. De meeste Nederlanders weten namelijk niet wie de afzender is van al deze acties... Op Marketingonline.nl kun je er meer over lezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid