'Reclame-inkomsten publiek omroep stijgen'


De komende vijf jaar groeien de inkomsten uit tv-reclame en radioreclame respectievelijk met gemiddeld 5 procent en 3,3 procent per jaar. Deze stijging geldt zowel voor de publieke als de commerciële sector, schat PwC. De online tv-advertentiemarkt stijgt zelfs met gemiddeld 21,7 procent per jaar. De totale inkomsten van de tv-advertentiemarkt ligt in 2014 op ruim 1 miljard euro. Tegenover 790 miljoen in 2009, wat een slecht jaar was voor de markt, omdat toen de inkomsten uit reclame terugliepen.
Naast de hogere advertentiebestedingen profiteert de tv-sector van de hogere vraag naar digitale abonnementen. Ook geeft de consument naar verwachting steeds meer geld uit aan digitale content, via bijvoorbeeld video-on-demand. PwC verwacht dat de inkomsten uit abonnementsgelden in 2014 opgelopen zijn tot ruim 2,5 miljard, tegen 2 miljard in 2009.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe overheid draagt dit jaar 465 miljoen euro bij aan de publieke omroepen. Daarop wordt de komende jaren een bezuiniging van 200 miljoen euro doorgevoerd. Bij PwC is er enige verbazing over de discussie om het publieke bestel naar twee netten terug te brengen. Volgens de accountants is het efficiënter om juist de veelheid aan verenigingen in te perken.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid