
Volgens de commissie is de reclame voor de antikaterpil in strijd met artikel 2 van de Nederlandse Reclamecode, dat bepaalt dat reclame-uitingen in overeenstemming moeten zijn met de wet, de goede smaak en het fatsoen.
De distributeur, Jobacom VOF in Zwaagdijk, is tegen de uitspraak in beroep gegaan. Het bedrijf laat op de internetsite weten dat KG-2 de enige echte antikaterpil is die alcohol in het lichaam versneld doet afbreken. De stof asparagine in de pil zou daarvoor verantwoordelijk zijn. Het gevolg is dat de drinker de andere dag geen kater heeft of last heeft van vermoeidheidsverschijnselen.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftVolgens Stap heeft de Reclame Codecommissie de distributeur van de pil de tijd gegeven om de beweringen over de werking van de pil te onderbouwen. Omdat die onderbouwing niet zou zijn geleverd, heeft de commissie de reclameboodschap veroordeeld (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee