Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat Iglo herlanceren

Unilever is bezig met het aanpassen van de producten in de diepvriessector. De merken ‒ zoals Iglo - krijgen een herlancering en moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte Unilever vandaag bekend naar aanleiding van de cijfers van het tweede kwartaal. Door onder meer tegenvallende verkopen van ijs en kant-en-klare thee was het een moeizaam tweede kwartaal. De omzet zakte in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met 3 procent tot 10,8 miljard euro.
De bedrijfswinst van Unilever zakte 2 procent tot 1,6 miljard. Dat heeft de onderneming woensdag bekendgemaakt. Ondanks de moeilijke marktomstandigheden steeg de nettowinst van de onderneming met 34 procent tot 770 miljoen euro. Dat kwam vooral door de hogere winsten die werden geboekt op de verkoop van bedrijfsonderdelen.

related partner content for mobile comes here

Unilever had in Europa te maken met prijsdalingen in de markten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging (onder meer de merken Dove en Axe). Bij de voedingsmiddelen (onder meer Calvé, Becel) stagneerde de markt voor ijs (Ola) en kant-en-klare thee (Lipton). Vooral in Duitsland, Frankrijk en Nederland was dat goed te merken. Hierdoor zakte de totale omzet in Europa met 7 procent tot 4,6 miljard euro. Ook in de Verenigde Staten was de markt moeilijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in