Geen alcoholreclame op vijf tv-zenders
Stiva laat jaarlijks door bureau Intomart GfK vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor het komende jaar zijn dit voor televisie TMF, MTV, Nickelodeon, FoxKids en The Box. Uitzending van alcoholreclame op één van deze zenders wordt als een overtreding van de Reclamecode voor alcoholhoudende drank aangemerkt. Geen enkele radiozender wordt gekenmerkt als jongerenzender. Een jongerenzender is volgens Intomart Gfk een zender die méér dan 25 procent minderjarigen bereikt.
Sinds 1990 onderschrijven de producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken de Reclamecode voor alcoholhoudende drank. De Code bevat regels over reclame en verkoopbevorderende activiteiten. De Code verbiedt reclame voor alcoholhoudende drank te vertonen aan een publiek dat voor méér dan 25 procent bestaat uit personen jonger dan 18 jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid